5 dager til Oslo Grand Prix

God mandag!
Plutselig var helga over gitt og for meg som har hatt jobbehelg så har det ikke skjedd noe særlig spennende 😉 Det blir nok mer action til helga igjen, for da er det ENDELIG Oslo Grand Prix og sesongens andre (og siste) athletic fitness-konkurranse. 

Jeg har allerede startet forberedelsene, og er vel inne i det folk kaller for “peak week”. Men jeg har likevel ikke noen veldig drastiske endringer denne gangen. Jeg starter med å innta litt færre karbohydrater i begynnelsen av uka, for så å “karbe opp” igjen fra torsdag. Kroppen min trenger å fylles ut og som jeg har nevnt før så vil jeg heller ha energi og trøkk på styrkemomentene enn å være helt flat og energiløs. Det er tross alt styrken som tok meg til finalerunde sist, så det er bare å kjøre på! 😀

I tillegg så har jeg bestilt spraytan denne gangen i stedet for å smøre meg inn med brunkrem hjemme. Det er fordi spraytan er mer praktisk og tidseffektivt, i tillegg til at jeg kombinerer det med registrering på fredag før konkurranse på lørdag.

Når det gjelder treningen så vil jeg fortsatt trene som normalt frem til onsdag, for så å bare trigge nervesystemet lett på torsdag med lette vekter og kanskje litt roing. Det kommer jo også an på energinivået. Med andre ord så er planen min å lytte til kroppen, ikke droppe mer ned i vekt og ikke minst øve på poseringer. 

På lørdag er da det virkelig gjelder og jeg tror faktisk jeg er den aller første utøveren som skal starte hele showet på lørdag. Athletic fitness-utøverne er først ut på scenen, og mitt navn står øverst på registreringslistene. Men det trenger jo nødvendigvis ikke å være så dumt. Da får jeg lenger tid på scenen totalt og jeg får satt standarden på styrkerunden og slipper å vente på “min tur”.

Shit jeg er så gira!!! 😀 

– Silje Bjørnstad – 

Bilder: Treningsforum.no/Proteinfabrikken

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg