Lavkarbo-økt

Aaaaah, endelig en formiddagstrening-økt og siden jeg egentlig har en uke med “gjøre-hva-jeg-føler-for-trening, så forsøkte jeg meg på en liten pullups-pers med ekstra kilo. Og jeg kjempet meg til 5 reps med 15 kilo ekstra. Må jo benytte meg av den lave kroppsvekta mens jeg kan ;p Og i tillegg så var ikke energinivået eller treningstrykket akkurat 100 prosent i dag fordi jeg spiser lavkarbo for tiden på grunn av morgendagens fotoshoot (som egentlig var i dag, men som måtte flyttes), så veldig fornøyd å perse når hode og kropp egentlig er litt i sovemodus ;p

video:pullups15kgx5

Etter disse 5 repsene så tok jeg 3settx5reps med 10 kg ekstra så ble det litt benkpress for første gang på cirka 2 måneder. Og den styrken er jo ikke som den en gang var, men den skal definitivt bygges opp igjen asap. Så benkpress skal inn på mitt treningsprogram fremover for å si det sånn. 

I tillegg så bestod økte av 4settx6reps i dips med 20 kg ekstra, brystpress med manualer 3settx15reps i supersett med dumbbell flies, brystpress i maskin 3 settx15 reps og smale pushups i supersett med sidehev.

 

video:dips6x20kg

 

Egentlig skulle jeg og Fredrik på fotoshoot sammen i dag, men den er som nevnt utsatt til i morgen. Og etter den fotoshooten skal det spises 😉 Jeg har holdt meg på lavkarbo de siste dagene for at formen skal holde seg noenlunde, og ikke samle altfor mye væske og bli oppblåst til denne shooten (greit å være i ok form når man først skal ta ordentlige fitness- og treningsbilder i et studio), slik at jeg ikke har gått helt bananas med matinntaket nå selv om fitnesskonkurransene er ferdig for sesongen. 

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg