Klar for vektøkning!

Hei søndag!!! 😀

Etter to dager med pizzamiddag, smågodt og Pascal-kaker i kombinasjon med treningsfri så hadde jeg et håp om at kroppen skulle boble over av energi og “trøkk” i dag. Vel, jeg kan ikke akkurat si at det var så veeeeldig mye ekstra futt i tanken, men jeg var uansett innstilt på å teste hvordan det stod til med styrken i knebøy, markløft og benkpress. Så jeg fant frem styrkeløftskoene og løftebelte for første gang på 2-3 måneder og testet hvordan jeg lå an på 1 repetisjon maks i de tre nevnte øvelsene. 

Og for å si det sånn, man merker jo at det ikke akkurat er de øvelsene man har prioritert de siste måndene i tillegg til at man har gått ned noen kilo? 

Dagens resultat ble i alle fall til at jeg stoppet på 70 kg i knebøy (95 kg er pers), 50 kg i benkpress med stopp (57,5 kg er pers), og 105 kg i markløft (130 kg er pers) på 51,5 kg kroppsvekt. Oi oi oi, tenkte jeg bare. ;p Men man må jo starte et sted og nå er jeg veldig motivert for et nytt treningsprogram der hovedmålet selvfølgelig er å øke i styrke i kombinasjon med at jeg nå naturligvis kommer til å spise mer. Jeg er i alle fall gira på å øke vektene på både vektstang og kroppsvekt for å si det sånn!

Her er et klipp fra benkpress-testingen, 47,5 kg på stanga her:

video:benkpressapril2016

Etter å ha testet meg ferdig i knebøy, benkpress og markløft tok jeg 12 intervaller x 1 minutt på mølla, for løpeenergien var det i alle fall ikke noe å klage på i dag 😀

Og den følelsen etter intervaller: aaaah, priceless <3

Ha en sporty søndag!

– Silje Bjørnstad – 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg