Dagens økt og lompepizza

Hei tirsdag!

Åh, i dag trengte jeg en lang runde med meg selv før jeg faktisk bestemte meg for å reise på trening. Ved 13-14-tiden fikk jeg den berømte “etter-lunsj-dumpa” der det føltes ut som at kropp og hode skulle takke for seg, og bare legge seg ned for å sove. 

Men med litt powermat (les: Skyr Cottage Cheese og en liten neve nøtter) pluss et par kopper kaffe kviknet jeg til, og dro rett på trening etter at jeg var ferdig på jobb i 16-tiden.

Dere vet, “Ikke tenke, bare gjøre!” 😉

Og det ble en veldig deilig økt også. På programmet stod blant annet 3settx8repsx40 kg i frontbøy. Jeg husker ikke sist jeg trente frontbøy en gang, så jeg var spent på hvordan vektene ville føles ut. Men det gikk overraskende greit og var nok akkurat passe tungt på dag 2 på det nye treningsprogrammet 🙂 

video:frontboy40kgx8

Så ble det markløft fra kloss, 5 sett chins med ekstravekt (5 kg) i supersett med 5 sett med pushups, ettbeins-beinpress og litt gåing på mølla bare for å bevege skrotten litt etter 8 timer på et kontor foran datamaskinen. 

 

Chins (altså “pullups” med underhåndsgrep) kan jeg heller ikke huske sist gang jeg trente, men også det føltes veldig fint ut. Det er klart det hjelper med styrken fra pullupsen (overhåndsgrep), men man vet jo aldri hvordan man ligger an før man tester uansett.

video:chins5kg

Anyway, jeg blir ferdig med øktene mine på rekordtid nå. Det hjelper på effektiviteten når man har konkret oppsatte pauser og kjører flere øvelser i supersett gitt! 

Nå har jeg gått fra treningsmodus til sofa-endorfinrus-modus 😉

Ah, forresten, dagens middag må bare deles fordi det er så sykt godt:

Nemlig lompepizza 😀 Nam! Og selvfølgelig med grønnsaker ved siden av. 🙂


(Jeg spiste flere enn 1 stk lompepizza altså 😉 )

Dagens lompepizza bestod enkelt og greit av lomper toppet med karbonadendeig stekt sammen med tomatsaus bestående av hermetiske tomater med basilikum og oregano, hvitløk, osteskiver og mais. Stekes på cirka 200 grader i 8-10 minutter midt i ovnen til osten har smeltet og lompene har gått en gylden skorpe.

Senere tenkte jeg at jeg skulle skrive litt mer konkret om måltidene mine på “reverse diet” som er den type matplanen jeg følger nå for tiden. Så følg med, så kommer det et innlegg om dette i løpet av uka.  

– Silje Bjørnstad – 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg