Det er noe jeg må innrømme og noe jeg må si

Oh yes, en skikkelig bloggeroverskrift av den tabloide varianten i dag! ;p

He he, men det er noe jeg må innrømme, og noe jeg må si. 

Det er nesten umulig å ikke få med seg at serien “Skam” virkelig er poppis for tiden og i går så måtte jeg bare se hva “the fuzz is all about”, og nå INNRØMMER jeg at jeg har blitt hekta, slik som alle andre. Jeg så åtte episoder på rappen i går (slik går det når man ikke klarer å sovne til normal tid), og det første jeg tenkte da jeg kom hjem i stad var: “MÅ se ny episode av Skam”. 

Hehe, så nå har jeg altså blitt en del av Skam-fan-gjengen. Og jeg har skjønt at ordet “hooke” er et av de kuleste ordene man vet om når man går på videregående, og jeg skjønner at jeg begynner å bli oldis når folk snakker om at “1997-gutta er så heite”. :-O

Men det jeg MÅ si er mye kulere å fortelle om enn at jeg har blitt hekta på Skam. Neste helg, lørdag 4.juni, skal jeg nemlig være med på “Tough Viking” her i Oslo!

“Tough Viking er Nordens største og mest brutale Obstacle Race (hinderløp) og består av harde, våte og utfordrende kilometere med mengder av brutalt store hinder, designet av spesialister fra marinen. Hindrene er konstruert for å gi deltakerne maksimal utfordring og består blant annet av ild, is, 10 000 volt strøm, barbed wires, leire, monkeybar og amerikanske fotballag. Vi fraråder personer med hjerteproblemer å melder seg på, på grund av 10 000 volt strømhinderet. Tough Viking ble gjennomført i 2015 i Norge, Sverige, Finland og Russland (Moskva) og hadde totalt 25.000 deltakere.” står det visst oppført på hjemmesiden.

Altså, det er en hinderløype på ÈN MIL!!! Med blant annet strøm og ild! Hallelujah! Jeg har aldri vært med på noe sånt tidligere og ble egentlig bare gira på å være med på en helt ny greie som kommer til å utfordre både kropp og sinn. Jeg fikk nemlig et spørsmål fra en Shape Up-kollega om jeg kunne tenke meg å hive meg på – og why not liksom. Jeg har ingen andre ambisjoner enn å bare fullføre og oppleve mestringsfølelse av å gjennomføre et slikt type løp, og nå som jeg liksom har “sagt det til folk”, så motiverer det bare enda mer til å faktisk gjøre det og ikke trekke meg liksom. 😉

Ellers så er det veldig lange jobbdager for tiden og mye som skjer. Selv om man tar ferie i to uker, så stopper liksom ikke arbeidsmengden opp – så de siste dagene har jobbet på Side2 før det har blitt møter og hjemmekontor for å “ta igjen det tapte”, men det er jo digg også da – det å faktisk ha nok å gjøre! 

Og så er det ikke verst når man kan starte jobbdagen på pressearrangement og frokost-event med Supernature og en liten yogaøkt med Vibeke Klemetsen. Supernature lanserer nemlig et nytt produkt i neste uke: Supergrøt i tre ulike varianter. 

(Copyright bilder: Supernature)

Så da fikk vi litt informasjon om de nye grøtene og supermat (artikkel om supermat kommer i morgen – legger ut link, og Side2 skal teste og vurdere de nye grøtene i løpet av nærmeste fremtid) pluss at jeg intervjuet Vibeke om diverse yogatips og lignende. Den saken kommer nok på Side2 i løpet av neste uke. 

Ellers så begynner kroppen min sakte, men sikkert å komme i normal synkronisert døgnrytme igjen. I natt sovna jeg faktisk klokka to (i motsetning til klokka 5 dagen før, som endte med at jeg jobbet 2,5 timer midt på natta og deretter måtte sende mail til jobb og si at jeg måtte forskyve dagen), men jeg får fortsatt ikke mine (nødvendige) 7-8 nødvendige-søvntimer-per-natt.

Så selv om jeg ikke lenger sovner før klokka 5 om morgenen, så er jeg fortsatt relativt trøtt i trynet når jeg må stå opp! ;p

Travle, lange jobbdager betyr at man ikke alltid får gjort det man har planlagt. I dag hadde jeg tenkt å trene etter at jeg var ferdig på Side2 klokka 16 og før jeg skulle i et nytt møte klokka 18, men så ble det overtid på Side2 og i tillegg så var det så fint vær ute at jeg i stedet prioriterte å bruke kontorkroppen og beina til å gå fra Oslo sentrum til Storo Storsenter der jeg skulle møte folk. 

Og jeg angra ikke på det for å si det sånn – det er så ubeskrivelig deilig når det er sol og vårstemning!

I morgen reiser jeg til Finnskogen for å nyte enda mer av vårsola – jeg har planer om lange gåturer sammen med Lexie i skogen og jeg får alltid en ekstra boost av å ta med meg hjemmekontoret hjem til landsbygda. Så min helg skal bestå av Lexie-kos, hjemmekontor-jobbings og frisk skogsluft!

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg