Toughest Viking

God lørdag!!! Og for en fantastisk lørdag det er her i hovedstaden med knallblå himmel, strålende sol og rundt 25 grader.

Jeg startet dagen oppe på Tryvann for å løpe “Toughest Viking 10 km” og for et herlig arrangement!!! Det var så utrolig gøy og jeg stilte som 1 av 4 i laget “ShapeUp Norge”.

Hinderløypa bestod av blant annet “monkey bars”, “Dip walk”, kryping under nett, bære digre vanntanker i myr og gjørme, balansestokk, “gjørmebad”, klatrenett, slakkline, klatre opp vegger, og selvfølgelig en god del terrengløping inkludert “mountain climber” – altså, OPPOVERBAKKER. Og det var nok oppoverbakkene som var mest slitsomt for min del – he he he. De andre hinderne var bare kjempemorsomme – er jo så mye morsommere å løpe når man vet det kommer en utfordring rundt neste sving. I tillegg var det jo bare helt perfekte forhold, i alle fall for oss som startet litt tidlig på formiddagen siden det bare ble varmere og varmere utover dagen. 

Uansett så kom vi i mål – vi hjalp hverandre underveis, motiverte, backa opp og hadde det rett og slett bare dritkult. Jeg kan virkelig anbefale å være med på et slikt løp!! Det frister i alle fall for gjentakelse for min del. Jeg er også kjempefornøyd med å faktisk gjennomføre alle hinderne, med godt teamhjelp og motiverende heiarop! Man har muligheten til å skippe hindere og ta for eksempel burpees eller armhevinger i stedet, men klarte å holde meg unna det.   

 

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg