Kalorier er ikke farlige!

Hei!

Når du får et nytt Shape Up-blad på midt i uka så blir onsdagen med ett så mye bedre! 😀

I denne utgaven bidrar jeg med en ny sak om mental trening: “Kunsten å si nei” – noe jeg tror mange (kanskje spesielt jenter) kan kjenne seg godt igjen i. 

Et sitat fra en av ekspertene i saken: 

– Veldig mange, spesielt kvinner synes det er vanskelig å si nei og velger å si ja for å unngå en ubehagelig situasjon med negative følelser. Hjernen vår fungerer på den måten at det er de emosjonelle tankene som kommer først, og som vi som regel handler ut ifra. Det er de som gjør at samvittigheten slår inn, at vi sier ja isteden for nei. 

Noen som kjenner seg igjen her?

Det var spesielt en setning jeg la merke til da jeg intervjuet de to ekspertene til denne saken og i artikkelen formulerer jeg denne setningen på denne måten:  “Husk at du alltid har et valg, og for hver gang du sier “ja” til andre, så kan det også være at du samtidig sier “nei” til deg selv. Eller for å si det på en annen måte; hver gang du sier nei til noen i de situasjonene du faktisk bør si nei, så sier du samtidig ja til deg selv” . 

Det å si nei er definitivt en treningssak og jeg har selv blitt så mye bedre på dette de siste årene. Man kan ikke alltid rekke alt, man kan ikke alltid være med på alt eller stille opp på alt. Og jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i det at “det å si nei til andre, er samtidig som å si ja til seg selv”. 

Ellers så har Shape Up nå startet med en ny serie: “xxx er ikke farlig”. Jeg er så heldig å ha fått hovedansvaret for denne serien og skal i utgavene fremover ha en artikkel om matmyter og bestemte produkter som folk kanskje er skeptiske til eller unngår å spise fordi de tror det er “farlig/usunt” og så videre. 

Først ut er “Kalorier er ikke farlige!”:

Håper juli-utgaven inspirerer deg til en sporty og sunn sommer!

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg