Min første natt på sykehus

God torsdag!

Det er blitt noen dager siden jeg var aktiv her, og det med god grunn. Som jeg nevnte tidligere i uka så var jeg hos tannkirurgen og fikk fjerna en visdomstann på mandag med beskjed om “å ta det med ro de neste 24 timene”. Jeg følte meg veldig fin i formen på tirsdag og gikk på jobb som vanlig, men tirsdag ettermiddag opplevde jeg noe jeg aldri før har opplevd. Jeg fikk akutt dobbeltsyn og klarte ikke å se normalt, noe som også førte til at balansen og beina begynte å svikte. Jeg fikk gudskjelov hjelp til å ringe legevakt og så ringt Fredrik som hentet meg (jeg klarte ikke å se hva som stod på telefonen). Kort oppsummert så ble jeg kjørt til legevakt før jeg derfra ble henvist til Ullevål Sykehus for flere undersøkelser. Jeg ble ikke noe bedre utover kvelden og klarte ikke å se normalt på flere timer. Da jeg hadde begge øynene oppe så ble ting triple, og jeg brukte mange sekunder på å bare fokusere på ting jeg skulle se på, jeg hadde litt feber og ukontrollerte skjelvinger i kroppen. Jeg fikk satt inn veneflon og sprøytet inn saltvann, dispril (blodfortynnende i tilfelle slag/blodpropp), blodprøver ble tatt, og så ble det også tatt prøver med EKG, CT og MR. Med andre ord, her skulle alt sjekkes, og det skulle sjekkes nøye.

Siden jeg ikke ble noe bedre i tillegg til at jeg hadde litt forhøyet kroppstemperatur, så måtte jeg bli på sykehuset over natta. Da jeg våknet opp dagen etter var jeg bedre og alle prøvene var normale. Legene har ikke noe godt svar på hva som kan ha skjedd, men en mulighet er kraftig blodtrykksfall i kombinasjon av sterke smertestillende (pga visdomstanna) og at kroppen kanskje skulle hatt en hviledag etter tann-operasjon… Jeg er i hvert fall en erfaring rikere, jeg har aldri overnattet på sykehus før :p I tillegg lå jeg på gangen fordi det var fullt på nevrologisk avdeling. He he. Men kjekt å erfare at helsesystemet funker da i alle fall ;D

Uansett så er jeg hjemme igjen og har fått beskjed om å HVILE (les: ikke jobbe eller trene) på to døgn. Jeg har heller ingen anelse på hva det her kan ha vært, alt jeg vet er at jeg aldri før har opplevd noe lignende og at jeg nå skal hvile, hvile, hvile 😉 Jeg ser normalt igjen nå, men merker at bråe bevegelser ikke er noe øynet eller hodet liker, så det er nok greit å ta det pent de neste dagene. He he. 

Så da passer det jo bra at jeg og Fredrik skal til Stockholm denne helga! I alle fall med tanke på at vi skal kjøre dit på fredag og at den turen tar 6-7 timer fra Oslo. He he. Mer spennende kan det bli på lørdag da vi skal til Gröna Lund og kjøre karuseller ;p

Jeg tar i alle fall bloggfri resten av uka (både fordi jeg er bortreist, men også fordi øynene og hodet mitt har veldig godt av å droppe skjermtitting noen dager.)

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg