Min nye favorittøvelse for mage

Hei og god torsdag! 🙂

Jeg rakk en liten formiddagsøkt i dag før jeg nå straks skal på “venninnedate” med to av mine aller beste venner. Gleder meg sånn! <3

Dagens økt ble 5×5 i markløft, 10repsx4sett i frontbøy med stopp i bunnen, 12repsx4sett beinpress, 20 skrittx4 sett gående utfall, 12repsx3 sett rygghev med vekt og 12repsx4sett med crunch på ball (testet øvelsen for første gang i dag). Og denne mageøvelsen er helt klart min nye favoritt når det gjelder kjernetrening! Jeg tror jeg aldri har fått så god kontakt med magen som jeg har her og det er så deilig å kjenne at musklene faktisk jobber! Jeg ble inspirert av dette innlegget som Susanne har skrevet for BedreTrent.no: 5 gode øvelser for kjernemuskulaturen.

“Ligg med svaien i korsryggen øverst på ballen. Strekk deg godt bakover så magen strekkes ut og crunch sammen ved å bruke magen. Unngå å bøye i hofta, så stopp bevegelsen når magen er maksimalt sammentrukket.”

Det var god fart i markløften i dag også – det er jo en av mine favoritt-all-time-øvelser. 😀

video:marklft90kg
 
Ha en flott dag! 😀
Og siden det er “throwback thursday”:

(Bildet er tatt en uke etter athletic fitness-konkurransene i våres – så her var jeg fortsatt i noenlunde grei “sceneform” bare så det er sagt.)

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg