Silje tester ut LETT

God torsdag!
Det blir litt sånn sporadiske innlegg denne uka her, hode og kropp er liksom i både jobbmodus og feriemodus samtidig. Jeg jobber jo denne uka her, men hadde en uke ferie forrige uke og jeg tar noen feriedager igjen neste uke. Det er i alle fall ingen problemer med å fylle opp dagene! 😉

Tilbake til overskriften; i dag spiste jeg lunsj sammen med ei venninne på “LETT” på Steen & Strøm i Oslo sentrum. Jeg har hørt så mange snakke om denne kjeden og endelig fikk jeg testet ut maten der selv. 

På hjemmesidene sine skriver LETT følgende: Vårt konsept er enkelt: Sunn og kjapp mat bestående av gode råvarer. For oss betyr dette friske juicer, sprø salater, herlige wraps og supper som varmer. Du kan komponere din egen salat eller velge en av våre ferdige retter.

Venninna mi spiste en såkalt “Quinoa bowl – meksikansk”, mens jeg spiste en medium stor salat med ekstra protein. Når man lager sin egen salat bestemmer man en salatbase (for eksempel grønnkål, spinat eller romanosalat, du kan også velge pasta i stedet for noe grønt), 1 proteinkilde (for eksempel kylling, kalkun, mozzarella, egg, laks, cottage cheese, fetaost) og 4 ulike “grønnsaker” (for eksempel grillet paprika, champignon, rødbeter, bønner, gulrot, søtpotet, bønnespirer, hummus, rødkål, eple, agurk, tomat, oliven etc). Så velger man dressing (for eksempel honning&sennep, mynte-tzatziki, yoghurt, persillepesto etc). 

Jeg valgte grønnkål som base, kalkun som proteinkilde og kylling som ekstra proteinkilde, rødbeter, agurk, gulrot og rødkål, samt honning&sennep-dressing. Og jeg sier bare YUMMY!!!!

Smaken av rene råvarer blandet sammen med herlig honning&sennep-dressing frister absolutt til både ett og flere gjentakelses-besøk til LETT.

Bare for å ha det klart, dette er ikke et sponset innlegg what-so-ever. Jeg elsker å prøve nye matsteder og jeg digger at det stadig kommer flere “kjapp mat-steder” som tilbyr smakfulle og næringsrike mat- og drikkealternativer. Og derfor liker jeg også å fortelle om disse stedene til andre 🙂

Venninna mi tipset meg også om “Kvadrat Salatbar” som også er i Oslo sentrum, så neste venninnelunsj må bli dit. 😀

 Ha en herlig torsdag!

– Silje Bjørnstad – 

2 kommentarer
    1. Siden man er inne på tipsing 🙂 Har du vært og prøvd “Mørkonga” gåturen ved Sundvollen Hotell noen gang?
      Hvis du ser på min blogg og finner “Topptur med naking og sprekk” (min humor) så ser du noen bilder og en beskrivelse 🙂
      Tror du ville likt den turen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg