Jeg skal bli personlig trener :)

God tirsdag!

At jeg er interessert i trening og fysisk aktivitet kommer nok ikke som noe stort sjokk for de fleste. Jeg trener 5-6 ganger i uka, jeg skriver om trening på ulike plattformer, jeg er liker å følge med på nye studier om trening og jeg er opptatt av å fremme treningsglede og sunn helse. 

Derfor har jeg nå endelig gjort noe som jeg har tenkt lenge på, nemlig å ta Personlig-trener-utdannelse. Jeg er sulten på mer kompetanse og kunnskap om både den teoretiske og praktiske biten av trening, jeg er interessert i å vite hvordan jeg best mulig kan kommunisere riktig informasjon om trening og jeg brenner sånn for å kunne inspirere og hjelpe andre til å gjøre former for fysisk aktivitet de synes er GØY. 

27.januar 2017 starter jeg derfor på PT-studier hos Akademiet for personlig trening. Påmeldingen er sendt inn og jeg har sommerfugler i magen allerede. Jeg har alltid hatt en liten drøm om å kunne jobbe som personlig trener og håper at dette studiet kan bidra til at min jobbhverdag etter hvert også vil bestå av å tilby PT-timer, workshops, foredrag, bootcamps, treningsreiser og så videre. Jeg har mange planer og ønsker for å si det sånn, og nå skal jeg i alle fall starte på steg 1: PT-utdannelse. 

Som ernæringsrådgiver har jeg flere ganger opplevd å arbeide med folk på et mer personlig plan og individnivå hvor klienter har vist en takknemlighet som gir meg så uendelig mye. I tillegg er det ekstra gøy når man kan bruke den kunnskapen og erfaringen man selv har til å hjelpe andre til å få et sunnere kosthold, en bedre helse, ja rett og slett mer livsglede. Nå håper jeg å kunne oppleve den samme godfølelsen gjennom treningsveiledning etc. 

Det er selvfølgelig mye som skal på plass før man har faste PT-timer, faste jobbtider og så videre, men jeg vet at jeg uansett kommer til å stortrives ved å lære mer om treningsfysiologi, program-design etc for så å bruke denne kunnskapen til å hjelpe og inspirere andre.

Jeg kommer sikkert til å skrive og bable mer om dette etter hvert når studiene er i gang.

Og dere, ha en sporty uke 😉

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg