Shape Up: Dropp frykten for frukt

I dag formiddag ble det en herlig joggetur i skogen etter frokost og det ble dagens trim.

Jeg har rett og slett ikke tid til å trene styrkeprogram i dag da jobbings må prioriteres. Men desto diggere er det da å kunne ta seg en time i skogen før jobbdagen starter og når man så kommer hjem til hjemmekontorkveld og finner et nytt Shape Up i postkassa, så er i alle fall jeg fornøyd 😀

I denne utgaven har jeg en ny artikkel i serien “Shape Up knuser matmyter – XXX er ikke farlig”. Denne gangen er det frukt som er temaet. Her skriver jeg blant annet om hva frukt er, anbefalinger og hvor mye man bør spise hver dag, jeg tar opp mytene om at “man blir tykk av å spise banan/avokado” og hvordan du kan øke inntaket av frukt og grønt, for å nevne noe.

Så har jeg skrevet en ny sak om mental trening og i denne utgaven handler det om hvordan du skal tørre å faktisk gjøre ting du har lyst til, men som likevel ender med at du trekker deg i siste liten. Et sitat jeg liker så godt fra denne saken er setningen til Pippi som mange sikkert har hørt før:

– Pippi Langstrømpe sa det så godt; Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert”.

 

Så dette er altså forsiden til septemberutgaven av Shape Up – løp og kjøp, blir inspirert og få en motivasjonsboost nå som høsten mørketiden er på vei 😉

 

– Silje Bjørnstad – 

2 kommentarer
    1. Hei! Jeg synes du skriver så bra, og jeg synes du bidrar med masse inspirasjon 🙂 Jeg personlig har et lite styrkeprosjekt pågående der jeg forsøker å øke styrken min slik at jeg (forhåpentligvis) skal klare pull-ups en dag 😉
      Uansett, ville bare fortelle at jeg blir så motivert av deg 😀 Ønsker deg en super helg!

    2. Julie: Åh, nå ble jeg superglad! Det er så motiverende og gøy med sånne tilbakemeldinger. Det setter jeg stor pris på, tusen tusen takk! Klart du skal klare pull-ups en dag!!! Heier på deg! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg