Jeg føler meg tynn, men sterk!

Hei tirsdag!

Den dagen her har bydd på mye moro. Først hadde jeg en times hjemmekontor-jobbings før det ble en formiddagsøkt med skikkelig trøkk. Tung markløft og tung knebøy føltes så greit ut i dag! Så med den endorfinrusen i kroppen tok jeg turen til Høgskolen i Oslo og Akershus der jeg for femte året på rad fikk lov til å være med i et “ekspertpanel” der jeg er en av tre som gir tilbakemeldinger og veiledning i forhold til hvordan man skriver pressemelding, og elevene er tredjeårs studenter som studerer bachelor i medier og kommunikasjon. Dette er jo den utdannelsen jeg selv tok for noen år siden og det er alltid gøy å kunne komme tilbake på Høgskolen! Det at jeg får komme tilbake år etter år i forbindelse med “gjesteoppdrag” er noe jeg tar som et stort kompliment. 

Deretter var jeg klar for “økt nummer to” sammen med treningsvenninne Hanne Lulu (sjekk ut denne råtassen på Instagram!) som også trener mot athletic fitness i NM. Og det ble bestemt at vi skulle teste “AF-runda” i dag (Maks pullups, maks distanse romaskin på 1,5 minutt og maks dips – øvelsene utføres etter hverandre).

Før jeg skulle i aksjon hadde jeg ikke akkurat trua på at jeg skulle gjøre noen bra runde, rett og slett fordi jeg har spist “lavkarbo-lavkcal-diett” de to siste dagene, jeg hadde trent en økt med blant annet maks pullups og dips med ekstra vekt dagen før, i tillegg til at jeg også hadde trent tidligere på dagen og adrenalinnivået i kroppen var lik 0. Så ender det altså opp med at jeg gjør den beste AF-runda noensinne og da var uka mi reddet. He he.

Det å perse i AF-runda i seg selv er en så utrolig ubeskrivelig digg følelse, det er jo det som motiverer meg til å stille i athletic fitness, men når jeg i tillegg styrer ALT i forbindelse med konkurranseoppkjøringen selv (altså, treningsøkter med kondisjon, ro-intervaller og styrketrening, og matplan) så blir det bare en skikkelig selvtillit- og motivasjonsboost. Det er utrolig kult å kjenne at det å stole på selv og gjøre det man selv har troen på faktisk funker.  

Når det gjelder dagens tall så kan jeg bare si så meget at jeg slo forrige runde som da var 19 pullups, 420 meter roing og 20 dips (da testet jeg for 2-3 uker siden). Så gjenstår det å se da, hva man havner på i konkurranse. Alt skal jo klaffe den dagen, men det er uansett digg å kjenne at det går riktig vei i alle fall. 

Så det var dagens skryteinnlegg fra fitnessbobla. Jeg er bare så utrolig klar og gira på NM. Fy søren som jeg gleder meg og fy søren som jeg skal gi ALT. Det er sikkert mange fitnessutøvere (og andre for den saks skyld) som synes det er kult med blodårer og sixpack og “den typiske fitnesskroppen”, men for meg kommer det med kropp og fysikk ALDRI til å slå den følelsen av treningsglede og mestringsfølelse i forhold til styrkeøvelser og styrketrening. Jeg føler meg faktisk bare tynn nå, og har også måttet stramme inn et nytt hakk på styrkebeltet, men styrken holder overraskende bra til tross for at kroppsvekta går nedover og energiinntaket er i negativ balanse.

Og igjen, mye sitter i hodet og er det noe jeg vet jeg har så er det evnen til å gå inn i “Devil-mode” og at jeg har en sterk psyke. Sånn erre bare 😉

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg