Silje tester Maxim proteinbar med sjokolade og mint

Hei og hopp! 

Etter gårsdagens plutselige “fjerning-kjevebein-inngrep” i kombinasjon med en kropp og et hode som var ganske så utslitt, så føler jeg meg ganske bra etter 10 timers søvn nå. 😀 Det eneste som plager meg i munnen nå er at jeg har klart å tygget på meg sår på innsiden av kinnet, rett og slett fordi jeg var jo bedøvd i hele det området i går kveld og merket ikke at jeg da tydeligvis har fått meg med litt kinn å tygge på når jeg har spist :p (Sorry detaljene her).

Men ingenting er så galt at det ikke er godt for noe! 😉 For gårsdagens kyllingfilet-middag var det bare å droppe etter at jeg hadde vært hos tannlegen, så alternativet ble å få i seg noe mer tyggevennlig med mykere konsistens – med andre ord en perfekt mulighet til å smake på noen produktnyheter som lanseres nå i høst. Selv om jeg er på konkurransediett er det fortsatt mange nyheter jeg kan smake på.

Så i går testet jeg Maxim 40 % proteinbarer chocolate mint. Det skal sies at når man er på konkurransediett så smaker jo alle proteinbarer godt uansett og det var ikke noe problem å spise denne heller.

Jeg likte godt balansen mellom sjokoladesmaken og min. Baren hadde god konsistens og var søt uten å være for søtt. Og jeg synes denne passer fint som et bedre alternativ enn sjokolade. 

Konklusjon:
Som proteinbar-kos – ja takk. God smak og konsistens, ikke for rennende eller for mye mintfyll og myk sjokolade som man ikke trenger å tygge seg ihjel på.
Men som proteinbar etter trening ville jeg nok ha syntes at denne blir for kvalmende – nei takk. Mint og sjokolade er liksom ikke det jeg craver etter når jeg er ferdig med treningsøkta.

Denne havner midt mellom terningkast 4 og terningkast 5 – Den fortjener ikke en ren femmer, men er likevel bedre enn terningkast 4. 

Det var min mening! 🙂

– Silje Bjørnstad – 

 

(Produktet er blitt tilsendt til meg fra Orkla, men dette er ikke et sponset eller betalt innlegg!) 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg