Enkel og effektiv økt for rumpe og lår

God tirsdag! 

Her er det ingen valper ennå og jeg begynner å bli oppriktig bekymret for at jeg dessverre ikke vil få med meg fødselen. Jeg MÅ tilbake til Oslo senest onsdag og i dag har vi vært hos dyrlegen for å sjekke at Lexie og valpene har det bra. Alt så normalt ut, de små valpehjertene slår bra, det er klart fostervann og så videre. MEN det er ikke noe tegn til at fødsel skal skje det neste døgnet, så det kan nok hende jeg må dra før det skjer noe action 🙁

 

Uansett er det veldig deilig å være på bygda, særlig nå som det er så fint vær! Jeg får trent, gått lange turer i skogen, slappet av og jeg jobber også så mye mer effektivt når jeg er hjemme. Med andre ord er det ikke noe problem til å få tiden til å gå og jeg storkoser meg.

I går var det overkropp med fokus på rygg som stod på treningsplanen og det ble blant annet pullups, arnold press, stående roing, militærpress og roing i kabelapparat. I dag var det derimot underkroppsøkt med blant annet markløft, knebøy, gående utfall og utspark i apparat (leg extensions).

Nå har jeg sittet og jobbet litt før jeg skal “ut å lufte hodet” i skogen med skyfri himmel og steikende sol. DIGG!!! Det er virkelig en av fordelene ved å jobbe “for seg selv” – nemlig at man kan ta med hjemmekontoret hit og dit, og likevel få jobben gjort. 

Forresten, trenger du tips til hvordan du skal trene rumpe og lår denne uka, så la PT Susanne Soydan ut et forslag på vår “Slik former du kroppen”-facebookside i går, og denne dama vet hva hun snakker om 😉

Tips til to økter for lår og rumpe, hvis du ikke vet hva du skal trene denne uken:

Dag 1:
Knebøy 10 reps/3 sett
Rumensk markløft 10 reps/3 sett
Bulgarsk utfall med fot på benk 8 reps/3 sett
Hip thrust 12 reps/3 sett

Dag 2:
Knebøy 5 reps/4 sett
Sumo markløft 5 reps/4 sett
Gående utfall 10 skritt per ben/3 sett
Beinpress 15 reps/3 sett

Velg vekter som gjør at du har kontroll over teknikken, og hvis det er lenge siden du har gjort utfall bør du velge litt lettere vekter enn du kanskje tenker deg så du slipper å bli så støl 😊

Lykke til!

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg