Tenk at så lite kan gi så mye

God torsdag!

Wow, i dag satt det laaaaangt inne å gjøre den planlagte treningsøkta som enkelt og greit bestod av ro-intervaller pluss dips. Halveis i intervall-kjøret ble jeg faktisk så kvalm at jeg bare måtte ta meg 5 minutter på ellipsemaskinen og jeg ville egentlig bare gå hjem. Men jeg vet samtidig at den følelsen av å gjennomføre er så mye bedre enn følelsen av å ikke fullføre, særlig når det faktisk bare er 3,5 uke igjen til NM og jeg er så fast bestemt på å holde hele løpet ut. Så etter noen tankerunder med meg selv, i kombinasjon med at kvalmefølelsen forsvant, så kom jeg meg tilbake på romaskinen og gjennomførte de siste intervallene. Det er jo virkelig ikke snakk om mange minuttene heller. Jeg kjører “pyramide-intervaller”. Det vil si 6 intervaller i denne rekkefølgen: 1 min – 1,5 min – 2 min – 2 min – 1,5 min – 1 min. Så kjører jeg noen sett med dips etter et par av ro-intervallene for at kroppen min skal kjenne på hvordan syrefesten blir når hele styrkerunda skal kjøres i konkurranse. 

Uansett, DEN følelsen etter man har gjennomført når kroppen først kjentes helt j…. ut – DEN FØLELSEN – den er virkelig ubeskrivelig og i dag måtte jeg bare sette meg ned for å kjenne litt ekstra på denne berømte endorfinrusen 😉 Og noen ganger er det virkelig ikke så mye som skal til for å få boost av både mestringsfølelse, treningsglede og økt selvtillit. 

Så der har dere meg, til sammen 9 minutter på romaskinen var tydeligvis det som skulle til i dag. 

 

Forresten, fikk dere med dere Folkeopplysningen og episoden om “slankeekspertene” i går? Hvis ikke så er den virkelig verdt å se! Her er det så mange viktige poenger å være klar over i en industri hvor det å tjene penger og riktig markedsføring er mer verdt enn å faktisk bidra til en bedre folkehelse og økt livskvalitet.

Episoden ligger ute på NRKs nettsider og er gratis å se på. 

Ha en strålende torsdagskveld! 

– Silje Bjørnstad – 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg