Tips til treningsmusikk: 40 låter fra 90-tallet

God torsdag! Jeg er avhengig av musikk når jeg trener og for meg er det enkelte sanger som bare gir meg mer energi enn andre. Nå for tiden er jeg i skikkelig 90-tallsstemning når det gjelder treningsmusikk. Det er jo låter som er kule og fengende i perioder, men som man også blir lei av, og da er det alfa og omega å friske opp treningslisten for min del. 

For meg er det enkelt og greit sånn at ny treningsmusikk i ørene = ny motivasjon og energi på treningsøkter!

Jeg er født i 1987 og var nok ikke akkurat så mye ute på nattklubber og dansegulvet på nittitallet, men likevel er det noen sanger man bare ikke kunne unngå, og som i dag virkelig får opp energinivået, trening eller ei! CD-platene til Absolute Music og McMusic gikk hyppig på CD-spilleren min for å si det sånn. 

Her har jeg ramset opp 40 ulike 90-talls-sanger som i alle fall får kroppen min til å våkne (Jeg er sikker på jeg helt ubevisst står og danser og mimesynger i pausene mellom treningssett på trening). 

Disse låtene representerer en herlig blanding av både trance, countrystemning, pop og rock!

1) Rednex – Cotton Eye Joe
2) Paradisio – Bailando
3) Right Said Fred – I`m Too Sexy
4) Chumbawamba – Tubthumping
5) Haddaway – What Is Love
6) Coolio – Gangsta’s Paradise
7) Nirvana – Smells Like Teen Spirit
8) 2 Unlimited – No Limit
9) Ace of Base – All That She Wants
10) Lou Bega – Mambo no. 5
11) Vanilla Ice – Ice Ice Baby
12) Eiffel 65 – Blue Ba Da Dee
13) Sash! – Ecuador 
14) The Offspring – Pretty Fly For A White Guy
15) Sir Mix-A-Lot – Baby got back
16) Captain Jack – Captain Jack
17) Prodigy – Firestarter
18) Drömhus – Vill Ha Dig
19) Captain Jack – Drill Instructor
20) E-Type – Angels Crying
21) Roxette – Joyride
22) Roxette – How Do You Do
23) La Bouche – Be My Lover
24) Alice Deejay – Better Off Alone
25) Hypertraxx – The Darkside
26) N-Trance – Set You Free
27) Mr. President – I Give You My Heart
28) Rozalla – Everybody’s Free
29) N-Trance feat Rod Stewart – Da Ya Think I’m Sexy
30) Bellini – Samba De Janeiro
31) Sway – Baby You`re So Cool
32) Run-DMC & – It`s Like That
33) Infinity – Happy
34) Nirvana – Lithium
35) The Offspring – Self Esteem
36) Vengaboys – Boom, Boom, Boom, Boom
37) Estima – Hitman’s Paradise
38) Infinity – Feeling Good
39) Faithless – God Is A DJ
40) Culture Beat – Mister Vain

God trening a! 😉

– Silje Bjørnstad – 

Foto: Kristian Jøraandstad

4 kommentarer
    1. Kristina: Hei! Jeg har dessverre bare en spilleliste som jeg laster ned sanger til kontinuerlig…. Hehehe, slik at på den treningsmusikk-listen er det typ 500 ulike sanger :p (Inkl 90-tallslåtene). Har alltid en plan om å “en dag sortere og ordne”, men den dagen har tydeligvis ikke kommet ennå :p

    2. Så utrolig kult at du har laget en liste med disse sangene! Ga skikkelig barndomsminner å høre de igjen + blir moro å trene til! Tusen takk 😀 og btw, tror vi hadde samme musikksmak :p klem til deg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg