Dette har jeg gledet meg til å fortelle

Den følelsen når du stikker innom butikken på vei hjem fra trening og ser trynet ditt smelt opp i bladhyllene…


 

I høst ble jeg nemlig kontaktet av VG som lurte på om jeg var interessert i å lage et treningsprogram med fokus på “å komme i gang med treningen etter nyttår”. Det ville jeg gjerne, men samtidig påpekte jeg at selv om jeg er superglad i trening og for så vidt kan mye om temaet, så har jeg likevel ikke personlig-trener-utdannelse. Og såpass selvinnsikt har jeg at jeg ikke ønsker å påta meg en rolle for noe jeg ikke kan gå god for. Ja, jeg studerer personlig trening, ja, jeg setter opp program til privatpersoner som tar kontakt på eget intiativ, men jeg er ennå ikke sertifisert personlig trener. Og da ønsker ikke jeg indirekte å si til tusenvis av lesere og folk jeg ikke kjenner at “stol på meg, dette kan jeg!”. Derfor sa jeg ja til å skrive saken, med forbehold om at programmet skulle lages sammen med en som faktisk er PT. I dette tilfellet ble det Fredrik. Så da ble vi begge avsendere i saken om “10 enkle øvelser du kan gjøre hvor som helst, når som helst”. Snakk om relationship goals liksom. Haha.

Uansett, jeg hadde fått beskjed om at artikkelen ville komme ut 3.januar, altså i morgen. Jeg visste heller ikke at vi skulle havne på fremsiden for å si det sånn. Så da jeg var i butikken i formiddag for å gjøre unna mandagshandlingen ble jeg mildt sagt meget overrasket da jeg helt tilfeldig så meg og Fredrik på fremsiden til bilaget til VG Vektklubb. Men gud så gøy! Og det jeg liker best med dette bildet og fremsiden er at det er veldig folkelig. Det er ikke et bilde hvor vi er stylet opp eller blitt redigert på, samt at det ikke er noen fancy eller krevende øvelser som blir vist. Og det er også det uttrykket vi ønsker å representere. For selv om både jeg og Fredrik har gode treningsrutiner og er glad i å bevege på oss, så er vi også veldig klar over og bevisst på at det virkelig ikke er alle som har det på denne måten. Så i stedet for å forsøke “å imponere” med diverse styrkeøvelser eller å skape “en ny fancy variant” av ett eller annet for å tiltrekke oss oppmerksomhet, så ønsker vi å få frem at for Kari og Ola Nordmann vil “det enkle ofte være det beste”. Det er ikke mye som skal til! Du trenger ikke å trene 2 timer 5 ganger i uken for å oppleve resultater og framgang. Og det viktigste mener jeg uansett er å oppleve treningsglede og at treningen skal være lystbetont.

Jeg legger ut hele programmet fra artikkelen på bloggen i morgen.

Uansett, VG ble såpass fornøyd med denne saken at de spurte om jeg ønsket å være fast bidragsyter til VG Vektklubb fremover! Det synes jeg er ganske kult, og det takket jeg selvfølgelig ja til. Så i 2017 vil jeg levere 2 saker i måneden. For meg personlig er det ikke bare det å bli kontaktet av VG alene som er gøy, men når jeg i høst sa opp min faste stilling i Side2.no for å satse 100 prosent som selvstendig næringsdrivende var det selvfølgelig mange usikre tanker og spørsmål som surret rundt i hodet. “Ville jeg klare dette?” Ville jeg få nok jobb å gjøre til å tjene til livets opphold?”. Og så langt så fungerer det helt utmerket og det gir meg en så enorm stor mestringsfølelse og selvtillit! Å følge denne magefølelsen er virkelig noe av det smarteste jeg har gjort noensinne. Jeg elsker jobbhverdagen min slik som den er nå og jeg er så enormt takknemlig for alle de mulighetene, utfordringene og jobboppdragene jeg får. I tillegg møter jeg så mange dyktige, inspirerende og herlige mennesker som gir meg så enormt mye.

2017 begynner bra og dette er bare begynnelsen.


 

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg