På fredag braker det løs…

…for da starter nemlig veien til å bli sertifisert Personlig Trener på ordentlig – endelig!!! Jeg har lenge visst at treningslære og treningsteori er noe jeg ønsker å lære mer om. Både fordi det vil styrke mine kvalifikasjoner og forståelse for å skrive om helse og trening, men også fordi jeg virkelig brenner for å hjelpe, veilede og motivere folk på et mer individuelt nivå enn å kun skrive artikler som kan leses av flere tusenvis jeg ikke kjenner eller vet hvem er.

Jeg har allerede sett fagstoffet og de ulike emnene vi studentene skal lære mer om, og noen av temaene er jeg mer gira på enn andre. Undervisningen starter med anatomi og fysiologi, naturlig nok, og dette faget hadde jeg også når jeg studerte medisin grunnfag under ernæringsutdannelsen. I tillegg er det egne bolker med ernæring, noe jeg faktisk er veldig spent på, for jeg vet at ernæring er et tema man aldri blir ferdig faglig utlært i. Så her blir det gøy å se at man forhåpentligvis får lært noe nytt og bidratt med noe konstruktivt i eventuelle diskusjoner som måtte dukke opp. Ellers så er både hode og kropp superklar for å lære mer om treningslære, bevegelighet og skader, mental trening, eksplosiv trening, baseøvelser og rett og slett personlig trening og individuelt tilpasning.

Samlingene er helgebasert og frem til midten av juli har jeg nå alle helger booket med enten sosiale sammenkomster eller skole. Så noe sier meg at å kunne jobbe som selvstendig næringsdrivende med hjemmekontor ikke er så dumt akkurat nå.

Ellers så er det 100 kilo i knebøy i løpet av 2017 som er hovedfokus for meg og mitt treningsprogram for tiden. Og da blir det mye bøy da! Både saktebøy, knebøy til boks, tunge og få reps, og så videre og så videre.

En dag! 🙂

– Silje Bjørnstad –

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg