Test av ny brunost med sjokoladesmak

Hei tirsdag!

I disse matnyhet-tider blir det en del innlegg om nettopp disse nylanseringene og i dag er det den nye sjokoladebrunosten fra Synnøve Finden som står i fokus.

Osten heter “Sjokobrun” og er altså brunost med smak av sjokolade. Ingredienser er melk, myse, fløte, kakaopulver, farge og sjokoladearoma.


Næringsinnholdet per 100 gram er relativt vanlig brunost.

Næringsinnhold per 100 gram:
449 kcal
29 gram fett
38 gram karbohydrat
9 gram protein

Jeg personlig liker godt tradisjonell brunost og jeg liker også sjokolade. Likevel, å kombinere disse to i ett produkt kan jeg ikke si har vært det jeg har savnet i ostedisken, men Synnøve Finden skal ha pluss for innovasjon og nytenking. 

Når det gjelder min personlige mening om smaken til denne nye osten så er ikke dette et produkt jeg kommer til å bruke penger på i fremtiden. Ja, det smaker brunost, og ja det smaker sjokolade, men likevel synes jeg denne hadde en MEGET kunstig plastikksmak og jeg får ikke akkurat følelsen av å spise ost. Hverken det å maule osteskiver eller ha det som pålegg på brødmat passet i alle fall ikke mine smaksløker og preferanser. Kombinasjon av brunost og sjokolade var ikke noe for meg. Jeg har også hatt to venninner på besøk som har fått smakt på osten og hun ene var nok litt mer positiv enn meg og gir osten et terningskast 3, men hun ville ikke ha med brunosten hjem da jeg sa hun kunne få den. He he. Mens hun andre hadde en smaksopplevelse mer lik min. Med andre ord, hun var ikke fan.

Det er ikke det at osten er direkte vond, men det blir bare rart og kunstig, og ikke noe som frister til gjentakelse.

Samlet gjennomsnittlig terningkast 2 fra tre testpersoner.

Men det er også andre matnyheter fra Synnøve Finden, blant annet Flow Appelsin med sjokolade – og her ble jeg solgt. Mer om denne nyheten i et nyttblogginnlegg i morgen!

– Silje Bjørnstad –

1 kommentar
    1. Så veldig nytenkt er det vel ikke da TINE lanserte litago brunost i 2014, er vel en grunn til at den også forsvant fra butikkhyllene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg