Tilbud: Vil du spise sunnere og komme i bedre form?

Jeg har jobbet som ernæringsrådgiver og med kostholdsveiledning siden 2013. Siden den gang har jeg fulgt opp en rekke ulike klienter med ulike forutsetninger og mål. Dette innebærer alt i fra generell livsstilsendring med hovedfokus på vektnedgang, reduksjon av fettprosent, klienter som har gjennomgått slankeoperasjon, jenter som ønsker å stramme opp figuren til bryllupssesongen (les: sommeren), vektoppgang, tilpasset kosthold i forhold til jevn vektoppgang med fokus på økt styrke og muskelmasse, for å nevne noe.

Jeg er alltid opptatt av å sette opp en individuell og realistisk kostholdsmeny basert på kundens eget utgangspunkt og mål. At jeg skriver kostholdsMENY er ikke tilfeldig. Jeg er nemlig opptatt av at klienter skal kunne få en meny hvor de selv kan trikse og mikse med ulike matvarer og måltidskombinasjoner. Dette baserer seg også på de tilbakemeldingene jeg har fått i løpet av årene.  Oppsatte måltider til bestemte tider vil for de fleste ikke være det som fungerer optimalt i det lange løp med tanke på familie, jobb og sosiale sammenkomster. Ett av mine mål med kostholdsveiledning er jo også å bidra til at klientene selv kan ta selvstendige, smarte valg etter hvert som de får en forståelse av hva som er passe mengde av forskjellige matvarer slik at disse valgene etter hvert blir en naturlig del av deres hverdag. Matplanen skal fungere som et verktøy, ikke noe man skal være avhengig av resten av livet.

En sånn type matplan kan for eksempel se sånn ut:
KARBOHYDRATKILDER – VELG 4 ALTERNATIVER HVER DAG:
– 60 gram havregryn
– 3 knekkebrød
– 2 bananer
– 3 store frukter
– 500 gram bær
– 4 middels store poteter
– 1 søtpotet
– 4 dl sjokolademelk
(listen fortsetter med flere karbohydratkilder)

PROTEINKILDER – VELG 4 ALTERNATIVER HVER DAG:
– 3 egg
– 200 gram kyllingfilet
– 200 gram storfekjøtt (for eksempel indrefilet, ytrefilet)
– 400 gram mager fisk (for eksempel torskefilet)
– 6 skiver kalkunbacon
– 300 gram kesam
– 2 beger proteinpudding
– 3 Skyr
(listen fortsetter med flere proteinkilder)

FETTKILDER – VELG 4 ALTERNATIVER HVER DAG:
– 60 gram gulost
– 1 dl kokosmelk (vanlig)
– 2 ss smør
– 5 ss lettrømme
– 2 ss peanøttsmør
– 35 gram nøtter
(listen fortsetter med flere fettkilder)

(Så setter jeg også alltid opp eventuelle “frikalorier” eller alternativer man kan bytte ut til for eksempel helgekos etc, da kan det være at jeg sier at man kan bytte ut 1 valgfri karbohydratkilde med for eksempel nugatti, juice, sjokolade, smågodt – hva det nå enn måtte være kunden ønsker)

Sukkerfrie drikker som vann, farris, kaffe og te uten sukker/melk, sukkerfri brus/saft – ubegrenset inntak.
Salat og grønnsaker – ubegrenset inntak (spis så mye du vil)
Sukkerfri tyggegummi/pastiller – OK.
Smakstilsetning som sukkerfri ketchup, krydder, urter etc – OK.

Tja, det var litt informasjon om hvordan jeg hovedsakelig jobber med kostholdsplaner og menyer! 🙂
 


(Foto: Ann Kristin Engebakken)

Det hjelper ikke med “verdens beste program” hvis man uansett ikke klarer å gjennomføre dette pga livssituasjon og hverdag. De siste årene har jeg konsentrert meg om online-coaching og siden jeg i disse dager feirer 4 år som selvstendig næringsdrivende, kjører jeg et spesialtilbud som inkluderer følgende:
– Individuell tilpasset matplan og kostveiledning med online-oppfølging i 4 uker.
– Treningsprogram/plan for fysisk aktivitet med online-oppfølging i 4 uker.

Opplegget passer deg som for eksempel:
– Ønsker å få bedre og smartere mat- og treningsrutiner nå før sommeren.
– Har som mål å stramme opp figuren/gå ned noen kilo uten å måtte sulte seg ned i vekt.
– Ønsker å generelt spise sunnere og mer næringsrikt.
– Oppleve av nok, riktig mat sammen med fysisk aktivitet gir økt energi og overskudd.
– Vil føle deg bedre, fysisk og psykisk.

Original pris: 1800,-
NÅ: 1300,-

Tilbudet gjelder kun ut april!

Send en uforpliktene mail til [email protected] hvis dette er noe som høres interessant ut for deg 🙂


(Foto: Tiril Guttorm)

– Silje Bjørnstad –

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg