Jeg kan faktisk ikke tro det…

…men i dag ble jeg og Susanne ferdig med bildene til boken vår, 1 dag før planen. Det er en helt ubeskrivelig følelse blandet med både glede, mestring og stolthet.


Hår og sminke av Mood Studio <3

BVzX6gNBZd4

Men det er slettes ikke bare bok-jobbings som har stått på timeplanen den siste uken. Mandag for en uke siden hamret jeg løs på den teoretiske PT-eksamen som da ble tilgjengelig klokken 09, og som skulle leveres senest onsdag klokken 14. Første natten satt jeg oppe til 03, både fordi jeg ikke klarte å sove, og fordi jeg også ofte renner av med kreativitet og jobbeffektivitet på kveldstid. Den teoretiske eksamen ble selvfølgelig innlevert før fristen, og søndag var det klar for den praktiske PT-eksamen. Torsdagen ble brukt til litt eksamenspugging med medstudent og supervenninne Hanne, mens fredagen suste fordi med jobbmøte på formiddagen, og jobbings på styrkeløftstevne på fredag. Lørdag gikk med til bryllup, så kort opp summert ble det eksamenslesing i de periodene jeg hadde mulighet. Det vil si i bilen til og fra bryllup, på trikken på vei til avtaler, og løst treningssnakk sammen med andre treningsnerder hvor jeg var i nærheten. Uansett: JEG BESTOD PRAKTISK PT-EKSAMEN, og ifølge sensoren så var det heller aldri noen tvil 😀 Så nå venter jeg bare på sensur og resultat fra den teoretiske eksamen, svaret kommer i løpet av juli måned.

Og jeg kan faktisk ikke tro det at jeg nå er ferdig med PT-studiene. Det siste halvåret har vært ubeskrivelig innholdsrikt, helt ufattelig travelt og gitt meg så utrolig mange muligheter jeg er enormt takknemlig for. Med tanke på PT-studier og bok-jobbings, så har jo dette kommet I TILLEGG til alt annet jeg holder på med, alt i fra podcast-innspilling, online coaching, journalistikk, webredaktørarbeid og litt annet stæsj. Når jeg havner i situasjoner jeg faktisk må takke nei til flere jobboppdrag jeg så mer enn gjerne skulle ha sagt til, men hvor ikke tiden strekker til, så føler jeg en stor ydmykhet over å faktisk få lov til å være i den situasjonen jeg har vært, og er i, akkurat nå.  For tro meg, jeg er fullstendig klar over at som selvstendig næringsdrivende så er det virkelig ikke sikkert at den jobbmengden og de tilbudene man får i dag, er der om 3 eller 6 måneder. Når det er sagt så har kombinasjonen av studenttilværelse og en enorm mengde jobb ikke vært barebare, noe som jeg begynner å merke nå. Flere ganger de siste ukene tar jeg powernaps midt på dagen, og jeg har redusert både treningsmengde, søvn og tilstedeværelse i sosiale sammenkomster – men samtidig har jeg også påpekt til de rundt meg at “slik må det bare bli dette halvåret”. Og nå er jeg så sykt klar for sommerferie. I juli blir det mindre jobb og mer fritid. Øverst på sommerferie-planen står “Road trip til Lofoten”, og neste mandag er vi endelig på vei!  Før den tid er det en del deadlines som skal holdes, regnskap som må ordnes og ikke minst så skal jeg være forlover i et bryllup førstkommende lørdag.

HA EN NYDELIG UKE!

– Silje Bjørnstad –

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg