Det er så mange som fortjener en takk

Wow, i skrivende stund har jeg tatt sommerferie. Jeg har satt autoreply på alle mailer og dette blir siste blogginnlegget på noen uker. Straks reiser jeg til Kongsvinger der jeg møter Ann-Marie som skal gifte seg i morgen. Jeg er forlover og vi skal sove over på hotell før det braker løs med frisør, blomsterdekorasjoner, kjoler, taler, fest og det hele!

Som jeg har nevnt før så har det vært et helt sykt halvår. Eller egentlig helt siden jeg bestemte meg for å si opp jobben min i Nettavisen for ganske nøyaktig ett år siden, og dermed satse 100 prosent som selvstendig næringsdrivende har det gått slag i slag. I løpet av høsten skrev og Susanne ferdig bokmanus som vi sendte til Cappelen Damm, som resulterte i bokutgivelse januar 2018. I løpet av den perioden fikk jeg også tilbud om å bli fast skribent i VG Vektklubb. Fra før av hadde jeg en del frilansoppdrag i ShapeUp, Kamille og afpt.no for å nevne noen. Så har jeg også de siste årene jobbet med BedreTrent.no og i løpet av høsten i fjor prøvde jeg og Susanne oss på podcast-innspilling, og nå har vi spilt inn og publisert 16 episoder i løpet av de siste månedene.

Så startet jeg på PT-studier i januar hvor annenhver helg frem til juni ville beståd av teoretisk og praktisk undervisning for min del. Det var noe jeg hadde hatt lyst til å gjøre lenge, og endelig fikk jeg ut finger`n.

Helt siden 2013 har jeg jobbet med online coaching i forhold til trening- og kostholdsoppfølging. Jeg har aldri vært særlig strategisk eller hatt behov for å være ærlig for å aktivt markedsføre meg selv i forhold til denne tjenesten, men i april gjorde jeg et unntak fordi jeg helt tilfeldig fant ut at det var ganske nøyaktig 4 år siden jeg hadde opprettet enkeltpersonsforetaket mitt. Dermed kjørte jeg i gang en “aprilkampanje” som ble mer populær enn jeg kunne ha drømt om, noe som satte meg i en situasjon der jeg til slutt måtte si stopp for å følge opp flere på samme tid. Den tilliten og interessen fra andre er jeg så utrolig ydmyk og takknemlig for – jeg har faktisk ikke ord. Og ingen ord kan heller ikke beskrive den takknemligheten (og stoltheten) jeg føler når folk deler både mestringsfølelse, progresjon og økt livskvalitet i mailene de skriver til meg, men også utfordringer og mange spørsmål de lurer på. Jeg er jo bare glad for at folk spør fordi jeg vet det er mange tanker og idéer der ute om kosthold, mat og trening, men dette trenger (heldigvis) ikke å være så komplisert som mange kanskje kan ha inntrykk av. (Men mer om dette i boken som kommer i januar 😉 ).

Men poenget mitt er uansett at det er så mange mennesker som fortjener en takk for at jeg får lov til å skape min egen drømmejobb. Ja, jeg jobber hardt for å nå mine mål, og ja, jeg har stor arbeidskapasitet, ambisjoner og viljestyrke (og forhåpentligvis også noen gode egenskaper som kommer godt med som journalist og coach 😉 ), men ikke tro at jeg tar noe for gitt. For ja, jeg har selv aktivt tatt kontakt med ulike mennesker og firmaer i forbindelse med jobboppdrag, men det som faktisk er den største grunnen til at jeg har havnet hvor jeg er i dag med tanke på arbeidssituasjon er uten tvil N E T T V E R K og positiv omtale og anbefalinger fra andre.

Takk Eli Mette, for at du tipset meg om å søke praksis i Side2 når vi skulle søke praksisplasser i forbindelse med utdannelsen vår på Medier og Kommunikasjon i 2010. Det resulterte i hele 6 år som journalist i Side2.no og Mediehuset Nettavisen.

Takk til Susanne Soydan som begynte å drodle om bokprosjekt under fitnessoppkjøringen i fjor vår, og som holder ut med meg som kollega, venninne og wannabe-hobbypsykolog, særlig når det koker som verst.

Takk Juma Iraki, for at du tipset meg om CitoMedia/BedreTrent og Proteinfabrikken om å skrive artikler og litt annen jobbings for dem.

Takk til Espen Arntzen ved Akademiet for Personlig Trening for mulighetene jeg har fått gjennom Afpt.no – både gjennom utdannelse, og gjennom artikler.

Takk til Tonje Lillemo som tipset meg om en Facebook-“jobbannonse” som gjorde at jeg kom i kontakt med MaximSport.no.

Takk til Natalie Ngo som tipset VG Vektklubb om å ta kontakt med meg i forbindelse med faste artikkel-oppdrag.

Takk til hele ShapeUp-gjengen, hvor nå Hanna Sundquist står i spissen, for at dere ga meg en sjanse som frilansjournalist i 2013, og siden den gang har latt meg bidra med ulike saker og treningsprogram. (Og ferieutgaven til ShapeUp er endelig her, og du finner juliutgaven i butikk fra og med neste uke! Så mye bra snacks!! 😀 )

Takk til Fitness Xpress og Hasse Hoftvedt som spør om jeg vil være med i ulike videosaker og sosiale-medier-greier til Fitness Xpress.

Takk til Robert Vaagan som hvert år spør om jeg vil holde foredrag og delta i “ekspertpanel” for bachelorgradstudenter og mastergradstudenter ved Høgskolen i Oslo & Akershus og Universitetet i Oslo.

Takk til alle dere (både gamle og eksisterende klienter og oppdragsgivere) som har snakket varmt om meg til andre, som igjen har ført til at nye mennesker og oppdragsgivere har tatt kontakt med meg enten det gjelder onlineoppfølging, artikler, prosjektarbeid, foredrag eller annet.

Takk til F R E D R I K som har vært en viktig kommunikasjonsbrikke i forhold til både kollegaer og folk jeg nå kjenner og har kontakt med. Uten han hadde jeg ikke vært i nærheten av å ha det nettverket jeg har i dag, spesielt innenfor treningsbransjen.

Og takk til (blant annet) Morgan Moen jeg vet har bidratt til at jeg til høsten starter i en jobb jeg har hatt som mål å lande i snart ett år. Jeg vil utdype dette senere, når kontrakt er skrevet 😉 Men kort oppsummert: fra høsten av har jeg endelig mulighet til å ta imot faste PT-kunder da jeg vil bli tilknyttet et senter og hovedarbeidsoppgaven min fra da av blir å jobbe som personlig trener. Hvis det er noe som høres interessant ut for deg så send meg gjerne en mail allerede i dag. Jeg vil jobbe i Oslo og jeg vil jobbe på et senter hvor man ikke trenger å være fast medlem. Med andre ord kan du komme når man skal ha PT-time, og det er derfor kun PT-timene man betaler for! 😀

Send meg en mail på [email protected] for mer informasjon. Fy søren hvor glad og stolt jeg er. Og jeg er så klar og gira på å endelig komme ordentlig i gang etter sommerferien.

But first: FERIE.

Ha en riktig god sommer!

– Silje Bjørnstad –
 

1 kommentar
    1. Gratulerer så mye med fantastiske prestasjoner på både det ene og det andre området! Og gratulerer med nesten-i-boks-jobb, det høres ut som noe som er midt i blinken for deg 😀 Gleder meg til å følge med videre. NYT FERIEN din, det har du virkelig fortjent!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg