Treningsøkt: Dagens quickfix

Det ble “30-tallsparty” som tema for dagens kjappe, men svette, treningsøkt. Og økten så slik ut:

A1) 3×10 trapbar
A2) 3×10 ring rows
B1) 3×10 good mornings
B2) 3×30 frog pumps
C1) 3×30 sek kettlebell swings
C2) 3×30 sek battle ropes waves
D1) 3×30+30 sidekicks med minibands
D2) 3×30+30 sidesteps med minibands (monster walk)

Jeg utførte denne rackeren med 30 sekunders pause mellom hvert supersett og ble rett og slett grisesliten – på en god måte da så klart. Men det å stå med battle ropes i 30 sekunder er virkelig laaaaaaaaaange og tunge sekunder.

Uansett så er det tidseffektive styrkeøkter med litt pulsøkning det som passer meg best for tiden. Lange jobbdager med mange ulike tidspunkt for avtaler og møter fører fort til noen ledie 30-60 minutter her og der. Så da er det tidseffektive økter som gjelder for min del. Med tanke på at beinet mitt fortsatt er i “rehab-status” må jeg også finne på noe annet enn løpeintervaller for å få opp pulsen – og det får jeg utvilsomt til med disse øktene når for eksempel battle ropes, kettlebell swings, box jumps, wall balls, burpees etc står på treningsmenyen.

Ha en fin torsdag!

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg