Vektklubb, styrketrening, podcast og sykkeltur

Jada, dagene ruller og går de! Jeg starter mandagen med en sykkeltur til i marka, nærmere bestemt til huset jeg og Fredrik flytter til senere i år. Værforholdene var upåklagelige og hellandussen for en fantastisk frisk og deilig start på en ny uke dette var! Nydelig høstsol, minimalt med vind og noen kilometer på sykkelen resulterte i nesten to timer på sykkelsetet denne formiddagen.

Ellers har jeg de siste dagene jobbet som både PT, og PT-smallgroup-instruktør i helgen, vært på redaksjonsmøte sammen med resten av “VG Vektklubbs ekspertpanel”, trent bra styrkeøkter, spilt inn ny podcast med Susanne hvor Inger Houghton aka “Inger In Dubai” var gjest, ryddet og vasket leilighet (visning førstkommende onsdag), og vært på en fantastsisk 3-retters med Fredrik i regi av Flying Culinary Circus og AEG (Bakt kveite til forrett, indrefilet til hovedrett og sjokoladefondant med bringebærsorbet til desser) – sånn, det var noe av det som skjer i mitt liv for tiden, hehe!

Med andre ord: det er aldri noe vanskelig å få tiden til å gå, fordi det er ALLTID noe som kan/bør/må gjøres 😉

Ey, forresten – jeg ble intervjuet av Nettavisen for litt siden hvor jeg skulle si noe om 5 matvarer som ofte kan bli “misforstått” – eksempelvis mørk sjokolade som mange tenker at man kan spise så mye man vil av fordi det er “sunnere” enn vanlig melkesjokolade.*

Et par sitater fra meg i artikkelen:

– Det vil alltid være noen produkter og matvarer som er bedre og sunnere enn andre på grunn av et høyere innhold av gode næringsstoffer, men det kommer jo også an på hva man sammenligner matvaren med, og ikke minst mengden man spiser og hvor variert kosthold man har, sier Bjørnstad.
– Om en mat- eller drikkevare er sunn eller ikke må settes i en helhetlig kontekst der man ser på sitt totale matinntak og kosthold.

Les hele saken her.

Nå er det møte og PT-timer som gjelder for resten av mandagsplanen! Ha en fin uke 🙂

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg