Har du husket å….

…sjekke kalenderen for å booke av en ukes treningsreise-ferie med meg og PT-kollega Sandra til Rhodos 12.-19.august? 😉 Jeg vet det er flere påmeldte nå, men ikke eksakt antall – men det er begrenset med plasser så ikke vent for lenge om du vet du skal joine for å sikre deg selv plass! 😀

Og hallo helg – det var etterlengtet. Denne uken har bestått av boklansering på Flisa (som jeg forøvrig selv oppfattet som meget vellykket og gøy!), PT-jobbings, intervju og shoot med VG Vektklubb, møter, venninne-baby-besøk ooooooooog litt trening da. 

Med ganske lange dager på Sterk Helse, hvor jeg jobber, så har jeg gjerne daglig 1-2 timer fri mellom PT-timer og da er prioriterer jeg egentid med vektene. Det er ikke noen fancy nye øvelser eller “treningsøkter utenom det vanlige” – det blir gjerne fullkroppsøkter med en variasjon av lavreps og tunge vekter, samt flere repetisjoner og lettere belastning. Øvelser som jeg uansett trener ukentlig er knebøy, markløft, dips, pullups/chins, benkpress, utfall-variant og en skulderpress-variant.

I tillegg forsøker jeg å få inn minst én kondisjonsøkt også, hvor målet rett og slett er å komme høyt opp med pulsen, og da blir det enten en egen kondisjonstime med ro-intervaller eller løpe-intervaller, eller en crossfit-inspirert økt hvor intensiteten er høy og pausene korte. 

Dette gir meg overskudd og energi i en ellers hektisk hverdag og jeg er bare fornøyd med at jeg får gjennomført flere gode treningsøkter til tross for at stressnivå og søvnen ikke akkurat har vært optimal denne uken. Men NÅ er det helg, og hellandussen så digg det er å bare slappe av uten å måtte stresse fra en avtale til en annen. Når det er sagt så er det svært sjeldent jeg har jobbfrie helger, hehe, og denne helgen er intet unntak. Neste helg er det nemlig boklansering i Asker på Asker Treningssenter og da må ting være klappet og klart til denne lørdagen 10.februar. Les mer om arrangementet her. I tillegg har jeg et regnskap som skal leveres og litt admin-arbeid i forhold til PT-jobben som må gjøres. 

Alt i alt: Her står det bra til, jeg liker hektiske dager som gjør at jeg setter ekstra pris på de dagene jeg faktisk kan senke skuldrene og ha god tid til å kombinere sofaavslapping med litt hjemmekontor-jobbings. 😉

GOD HELG!

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg