Derfor er det lurt å trene sammen med noen

Hei tirsdag!

Jeg synes månedene januar og februar gikk supersakte, og det hjalp liksom ikke med X antall tonn snø og minusgrader heller. Nå er det riktignok fortsatt en haug med snø og noen små blå til tross for at vi er inne i årets første vårmåned, men mars har i alle fall gått superkjapt sammenlignet med de siste ukene, noe som igjen betyr at det nærmer seg påske! Og etter påskeferien er det for mange et klassisk tidspunkt å begynne å tenke på å bli mer aktiv. Noen har som mål å komme i bedre form til sommeren, andre har kanskje som mål å gjennomføre et løp eller være med i et hinderløp-arrangement og så videre. Det er i alle fall ingen tvil om at flere melder interesse for å bevege mer på skrotten – noe jeg synes er superpositivt 😀

I den forbindelse er det også høyaktuelt og stor etterspørsel av personlig trener. Mange ønsker å vite “hvordan man skal trene mest effektivt for å nå sine mål” – være seg å stramme opp kroppen, styrkeøvelser for å bli en bedre løper, trening for å mestre toppturer etc. Og hvis du nå er en av dem som har vurdert personlig trener, men synes det virker skummelt eller dyrt å sette i gang på egen hånd – hvorfor ikke teste PT Duo?! Jeg personlig skjønner ikke hvorfor ikke flere benytter seg av dette tilbudet som rett og slett er personlig trening for to. Her slår du mange fluer i en smekk for å bruke det uttrykket. Med PT Duo kan du trene sammen med en venninne, kompis, kjæreste eller kollega – du er sosial samtidig som du deler treningsgleden sammen med en annen. Treningen blir enda morsommere, og sammen kan man pushe og motivere hverandre. Er man konkurransemenneske vil man garantert kjenne at konkurranseinstinktet slår inn og man presser seg kanskje enda litt mer også 😉

Mange synes det er tryggere å trene sammen med en annen. I tillegg så er det også mer sannsynlig at treningen faktisk blir gjennomført når du har en avtale med både PT og treningspartneren din. Det er også mulig det blir enklere å gjennomføre økter på egen hånd fordi man da gjerne har et program som skal gjennomføres før neste PT-time, og da vil man liksom ikke skuffe treningspartneren ved å ikke gjøre det som står på planen. Ikke minst så blir prisen for PT-timene lavere per pers når man er to som deler på det!

– Silje Bjørnstad –

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg