Effektiv svettefest med syregaranti!

Som mange har fått med seg så har jeg og sambo flyttet ut av leiligheten i hovedstaden og til en tomannsbolig i litt mer landlige omgivelser. Jeg virkelig STORTRIVES i den nye boligen og ikke minst området vi bor i. En av de viktigste tingene man må huske på når man kjøper bolig er jo nettopp beliggenheten. Både farger, planløsning og lignende ting kan du endre på, men beliggenheten får du ikke gjort noe med – så derfor er det selvfølgelig lurt å være 100 prosent sikker på at du faktisk vil bo der du ser på bolig.

Jeg angrer i alle fall 0 prosent på her vi har havnet og det er så ubeskrivelig deilig med kort avstand til skog og mark, og egen hage med stor platting. Ja, det er mye jobb å ta fatt på nettopp hus og hage, men hvis man finner gleden i nettopp det å ta vare på sitt eget hjem så er dette bare en naturlig del av hus-hverdagen. 

Og i dag har jeg tatt den første utetreningsøkten i min egen hage som virkelig var mye tyngre enn det jeg hadde forestilt meg når jeg skrev ned økten på forhånd. Styrkeøvelser som knebøy, utfall, box jumps og lignende går som regel greit det, men når jeg skal kjøre eksplosive øvelsesvarianter med minimal pause imellom – DA får både hodet, kondisen og syra i musklene kjørt seg. Altså; hoppende utfall…. Det er seriøst en undervurdert øvelse det! Eller trappehopp… jeeezez! Det ble litt lengre pauser på slutten av økten enn planlagt, men jeg kom meg igjennom og det var så sykt digg å trene ute i ettermiddagssola!

Dette gjorde jeg
3 runder av:
12 kettlebell swings
12+12 enarms thrusters med kettlebell
12 pushups
12+12 hoppende utfall
12 situps helt opp
12 burpees
Finisher:
12 runder med trappehopp og rolig jogg ned.

Kjør alle øvelsene etter hverandre før du tar en pause på 3 minutter og gjentar. Alternativ til øvelsene med kettlebell (hvis du bare vil trene med egen kroppsvekt/ikke har noen vekter tilgjengelig) så kan kettlebell swings være 12+12 ettbeins hipthrust/glute bride, og enarms thrusters 12 airsquats + 12 pike pushups. Utfør økten i nærheten av en trapp eller benk som du kan bruke som kasse til å hoppe opp på, slik at du får med den deilige finisher`n til slutt der… 😉

Jeg har lagt ut video av øvelsene og økta på instagram:

 

BiHi7Mih7SK

Enjoy!

– Silje Bjørnstad –

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg