Smoothieoppskrift: et sunnere alternativ til fløteis

Ah, fredag betyr hjemmekontor for min del og med det sommerværet som er nå så blir det naturligvis noen jobbpauser ute i sola. Etter 4 timer med jobbings på macen i formiddag gikk jeg en rolig gåtur med innlagt badepause før det deretter ble noen minutter på balkongen med smoothie. De som kjenner meg vet jo at jeg elsker is og i denne varmen er det null problem for meg å kjøle seg ned med masse is, hehe, meeeen så var det det med balanse og den pakka der da. Så da er smoothies et helt supert og selvfølgelig et mer næringsrikt alternativ når jeg trenger noe som både smaker godt med islignende konsistens og som kan kjøle ned kroppen for noen minutter i denne varmen.

Denne smoothien er så enkel og så digg!

Til 1 porsjon:
1 godt moden banan, gjerne fryst
100-150 gram fryste bær (jeg bruker jordbær eller bringebær)
1 lite beger vaniljeyoghurt (jeg bruker Yoplait Double 0%)
Litt melk til ønsket konsistens (Jo mer væske du har, jo mer tyntflytende blir smoothiekonsistensen)

Ha alt i en blender og kjør til alt er blandet sammen. Server straks!

Resultatet er en naturlig søt og næringsrik smoothie som bidrar med flere ulike vitaminer og mineraler fra de forskjellige ingrediensene. Samt at melk og yoghurt øker proteininnholdet i smoothien sammenlignet om du kun bruker for eksempel juice.

Nå skal jeg nyte siste pauserest med denne utsikten før det er tilbake til litt mer kontorjobbings.

GOD HELG!

– Silje Bjørnstad –
 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg