Slik gikk det på Tough Viking 2018

Lørdag 02. juni var det dags for hinderløp på Tryvann i Oslo sammen med tre andre. Tough Viking er et 10 kilometer langt løp med ulike hindre plassert rundt i løypa. Jeg har vært med på Tough Vikinig en gang før, da i 2016. Den gangen var det mitt første hinderløp og det var en fantastisk kul opplevelse hvor jeg i tillegg klarte alle hindre med litt hjelp fra laget jeg løp med. I år derimot, hehe, i år ble det mange strafferunder på ulike hindre og når det samtidig er hetebølge i Norge mens man skal opp og ned bakkene i Tryvann, ja da blir det seigt. Ikke misforstå, det er en super opplevelse, både sosialt og fysisk, men fy søren så seig kroppen var i går. To dager før hadde jeg hatt en tung styrkeøkt med mye volum og jeg kan ikke huske sist jeg har blitt så støl, og den stølheten satt jo fortsatt i når vi skulle løpe. I tillegg er vel ikke min kondisjon og utholdenhet på topp, og det å ha et raskt tempo i lange oppoverbakker når det samtidig er så ALTFOR VARMT, var liksom ikke aktuelt en gang. Så her gikk det sakte. Men vi kom jo oss i mål med godfølelsen på plass.

Og takk Tough Viking for at dere hadde lagt inn to svømme-hindre, det var så deilig å bare velte seg ut i vannet! 😀

Likevel synes jeg Tough Viking var litt skuffende i år med tanke på hindre sammenlignet med forrige gang jeg var med. Blant annet savner jeg den store rampen der du løper i oppoverbakke hvor du skal hive deg over på kanten når du er på toppen, eller i alle fall hatt noe lignende med, kanskje litt flere hoppe-hindre (gjerne ned i noe vann, hehe) samt noe ala dips-walk. Det blir liksom litt for mye opp-og-ned-bakker samt litt for mange like hindre om det er lov til å si. For all del; Tough Viking ER gøy, men sammenlignet med 2016 ble jeg litt skuffet.

Og folkens, så må jeg bare si at jeg er så sykt imponert av Vegard Harm, kjent fra VG og sosiale medier. Han er for tiden aktuell med “Vegard X Funkygine” hvor Vegard blir trent av Jørgine, og som også inkluderer ulike utfordringer. Og han dukket opp på startstreken under Tough Viking i går sammen med min gruppe som løp klokken 10:40. Tough Viking er absolutt mulig å gjennomføre for alle, men man vil jo så klart kjenne at både kropp og hode jobber for å si det sånn. Det er tross alt en mil med mye stigning og ulike fysiske utfordringer man skal igjennom – og når jeg så dette bildet på Instagram av Vegard sammen med Funky-tvillingene Emil og Silas hvor det bare lyser mestringsfølelse og stolthet, så håper jeg flere blir inspirert til å tørre å bli med på noe som garantert pusher deg utenfor komfortsonen fordi det gir deg en helt ubeskrivelig deilig følelse etterpå.

BjhVs7YnEJe

LES OGSÅ mer på Jørgines blogg her: Du trenger ikke være strømlinjeformet med bulende biceps

Har du spørsmål om hinderløp? Fyr løs 🙂

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg