Rumpetrening med minibands (med video)

Hei lørdag! 
Her på Østlandet er det virkelig sommerstemning for tiden med strålende sol og rundt plussgrader. Det liker jeg å benytte meg av så derfor kjører jeg en del utendørs treningsøkter hvor jeg bruker egen kroppsvekt og minimalt med utstyr. Til slike økter er for eksempel minibands helt genialt – disse små treningsstrikkene tar minimalt med plass og kan brukes til å trene hele kroppen. 

I denne økten var det særlig rumpa som var i fokus og det kjentes for å si det sånn.


Jeg kjørte 4 runder med følgende øvelser og repetisjoner:

1) 10+10 reps knebøy med 1-stegs sidegange 
2) 15+15 reps liggende kamskjell
3) 15+15 reps liggende benhev
4) 30 reps glute bridge
5) 20+20 reps ettbens markløft
6) 15 reps knebøy
7) 30 reps frogpumps

Bko3lFXA61r
(klikk på pilen til høyre på bildet for å se film)

Jeg bruker minibands fra Klubben.no og er så sykt fornøyd med disse. De har virkelig bra kvalitet og holder leeeenge uten at de blir løse. Man kan i alle fall trygt si at jeg har begynt å varme opp til minibands-øktene jeg og Sandra skal kjøre på treningsreisen vår 12.-19.august til Rhodos (i samarbeid med Apollo). Alle som blir med på turen får faktisk egne minibands fra Klubben.no! 😀 (Rabattkode på treningsreise gjennom Aftenposten får du her!)

Bli med på tur da vel 😉

– Silje Bjørnstad – 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg