Få en sunn start etter ferien!

Ah, det er søndag og sånn sett siste sommerferiedagen min og allerede nå merker jeg de siste ferieukene virkelig har gjort kropp og hode klar for ny jobbgiv! I dag startet jeg dagen med en morgentur i skogen og i tankene mine boblet kreativiteten over. Jeg har nemlig hatt lyst til å lage et slags “kickstart-program” eller “motivasjonsverktøy” om du vil for folk som ønsker å bli en sunnere utgave av seg selv og/eller som ønsker en livsstilsendring. I flere år drev jeg med online coaching hvor jeg fulgte opp kunder i flere uker, men på grunn av begrenset tid og kapasitet måtte jeg avslutte dette til jul. Jeg får av og til spørsmål om jeg tilbyr online coaching nå, men svaret er fortsatt nei. Får jeg spørsmål om jeg kan sette opp en kostholdsplan eller lage treningsprogram hvor jeg har en periode med mindre jobbings så sier jeg så klart ja, så der handler det mer om timingen 😉 MEN, nå har denne post-ferie-kreativiteten altså ført til at jeg har satt i gang et nytt prosjekt – nemlig: 

“Sunn start med Silje” – et verktøy for en sunnere livsstil.

Dette er et kickstart-program for deg som ønsker å bli en sunnere utgave av deg selv.  

Programmet er delt opp i følgende 4 moduler:
 

  • MODUL 1 – STARTFASE: Bevisstgjøring og kartlegging
  • MODUL 2 – KOSTHOLD: Spis deg i bedre form
  • MODUL 3 – FYSISK AKTIVTET: Å ha en aktiv hverdag
  • MODUL 4 – VEIEN VIDERE: Å få endringer som varer

     

Programmet inneholder en rekke grunnleggende prinsipper når man ønsker en sunnere kropp og bedre helse. Ett viktig mål med dette programmet er at du skal bli mer bevisst på dine vaner og valg. I de ulike modulene vil du få tips og råd for hvordan du kan gjøre små, enkle grep med stor betydning for din livsstil. Ved å ta med deg dette inn i din egen verktøykasse kan du selv tilpasse det deg og din hverdag – og da vil du allerede være godt i gang mot en sunnere livsstil.
 

Målet med kickstart-heftet er at du skal ta valg som gir deg en sunnere livsstil, bedre helse og inspirert og kropp du trives med. Heftet kan brukes av alle, nettopp fordi det er du selv som må ta ansvar for å gjøre de endringene DU ønsker for å få en bedre livsstil.

Heftet vil bli sendt ut på mail slutten av august eller begynnelsen av september – altså etter sommerferien. Mange er jo opptatt av å komme i gang med et “nytt og sunnere liv” etter en ferieperiode og her skal du få de verktøyene du trenger. Du vil få en rekke oppskrifter til både frokost- og lunsjretter, middager og ikke minst til sunnere søtsaker.

Heftet inneholder ikke treningsøkter – her er det fokus på hverdagsbevegelse og i stedet for å få treningsprogram så har jeg heller mer tro på gi tips og råd til hvordan DU kan bake inn mer fysisk aktivitet i hverdagen, uten at du en gang tenker over det. 

Noen setninger fra modul 4 i heftet:

Sørg for å ikke gjøre for mange endringer på en gang. Blir det for mye på en gang eller du gjør ting som viser seg å ikke være riktig for deg likevel så bruk denne erfaringen på å finne ut hva du kan gjøre istedenfor. Husk at det har tatt tid, gjerne mange år, å innarbeide de vanene du har i dag. Derfor tar det også tid å innarbeide nye vaner. Hvis du har hatt den samme livsstilen og vanene i 10 år, så er det lite sannsynlig at du klarer å gjøre en helomvending på 10 dager.

Livsstilsendring er en prosess og innebærer en gradvis endring av atferd. Det er helt essensielt at du finner en form for fysisk aktivitet du trives med og derfor vil fortsette med i tiden fremover. Ha fokus på matglede ved å spise næringsrik mat som du synes smaker godt og som du opplever kroppen din trives med. Etter hvert vil disse nye og sunne vanene bli en naturlig del av deg og ditt liv.

Jeg kommer til å kjøre et intro-tilbud med earlybird-pris nå i begynnelsen av august, så følg med her på på bloggen og på min instagram-konto @silje_bjornstad

Hvis du allerede nå kjenner at dette høres interessant ut og/eller du ønsker å vite mer, så send meg gjerne en uforpliktende mail allerede i dag på [email protected] 

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg