Alt jeg vil nå…

…er å være i skogen, småjogge i mitt eget tempo fra tjern til tjern, ta badepauser og fiske i solnedgangen. Jeg sier bare HALLO AUGUST – måtte du fortsette der juli slapp. Det er altså bare så ubeskrivelig deilig å ha tilgang til det her rett utenfor døra si – jeg vet jeg sier det igjen og igjen, men jeg er bare så sabla fornøyd med å bo her jeg bor nå.

Selv om jeg har begynt i jobbhverdagen igjen, så benytter jeg enhver anledning til å ta meg en tur ut for å nyte sommeren 2018 mens den fortsatt er her. Og det er ikke det at man trenger å være helfrelst i skog og mark for å nyte gåturer. For min del så er disse omgivelsene bare en herlig bonus. Å gå tur for meg er egentid som gir meg påfyll av både hverdagsbevegelse, kreativitet og ny energi. Det å samle skritt gjennom gåturer kan bidra til et lite avbrekk fra både skjermtitting, eventuelt hverdagsstress og stillesitting. Bruk gjerne en skritt-teller eller aktivitetsmåler for å følge med på antall skritt du går i løpet av en dag. Mange opplever at dette er svært motiverende og at det blir enklere å bevege på seg fordi man blir minnet på hvor fort det er å få en stillesittende dag hvis man ikke tar grep.

Hvis du er usikker på hvordan du skal legge opp gåturene så vit at «det enkle er ofte det beste». Start turene med et tempo som du klarer å holde i 15-30 minutter. Du kan også dele opp turen i bolker på for eksempel 3×10 eller 2×15 minutter. Etter hvert som formen bedres så kan du øke intensitet og distanse om du ønsker det. 

I tillegg er jo naturen døgnåpen og gratis 😉 

Jeg skal i alle fall NYTE for å YTE også i ukene fremover. Sitte inne å se på TV eller dataskjermen, styre, fikse, ordne og stresse kommer jeg sikkert til å gjøre nok av når vintermørket kommer uansett.

“Ikke visste jeg at de dagene som kom og gikk var selve livet”

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg