6 happenings i kalenderen som lyser i vintermørket

Hei tirsdag! Det er ingen hemmelighet at kortere dager med mindre dagslys og lavere temperaturer er noe som påvirker energinivå, humør og motivasjon for mange, inkludert meg. Jeg merker svært godt at det stadig blir mørkere og mørkere når man våkner om morgenen og når klokka tikker mot ettermiddag. Men i stedet for å sitte inne å klage eller tenke at “nå blir jeg bare inne i sofaen, under pleddet, de neste månedene”, så er jeg ekstra bevisst på å komme meg ut i de få timene det er dagslys fordi jeg vet det gir meg så mye. Og jeg blir ekstra takknemlig for å ha en jobb som gjør at jeg i stor grad kan styre jobbdagene på egen hånd, og dermed komme meg ut på dagtid for å nyte frisk luft.

I tillegg blir jeg ekstra påpasselig på å faktisk tenke positivt og ikke minst fokusere på å se frem til ting som skal skje som jeg gleder meg til. Jeg liker å se fremover og de dagene som er grå og mørke så begynner jeg å se på kalenderen.

– Hyttetur til Norefjell
Førstkommende helg blir det hyttetur sammen med supervenninne Hanne til Norefjell. Jeg er SÅ klar for en helg med total avslapping med denne dama her. Hytta vi skal på har jeg vært på to ganger før, og jeg vet vi kommer til å få det så hyggelig og gøy!

– Lattergalla-show med kjæresten
Jeg er veldig glad i standup og i slutten av november har jeg og Fredrik billetter til Lattergalla-show i Lillestrøm som da blir en helaften med god mat og mye latter.

– Julebord med jentene
I år er det jeg som skal være vertinne for årets julebord med venninnegjengen – og når verdens beste vennegjeng samles kan det liksom ikke gå gærent.

– Jule-bake-verksted med venninne
Sandra som jeg jobber sammen med på STERK, og som virkelig jeg ikke hadde klart meg uten på STERK, er utdannet konditor og baker, så når hun inviterte til jule-bake-verksted var ikke jeg vond å be.

– Julefeiring hjemme
Sier bare: spillkvelder, mammas julemat, familietid, å være sammen med Lexie og Perle, FERIEMODUS.

– Vinterferie til Thailand med kjæresten
Jeg er avhengig av å reise til et sted med sol og varme i løpet av mørketiden, og denne vinteren reiser jeg og Fredrik til Thailand i februar. Flere detaljer om denne turen skriver jeg i et annet blogginnlegg.

Altså, jeg kjenner det kribler av godfølelse i hele kroppen av å bare skrive om disse høydepunktene som kommer på rad og rekke i tiden fremover – og dette er jo egentlig bare noe av moroa som venter i ukene fremover 😀

– Silje Bjørnstad –

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg