20 kroppsvektøvelser du kan gjøre hjemme i stua

Hei søndag! I morgen får vi forhåpentligvis vite mer om hva som skjer med lockdown-situasjonen for det norske samfunn, inkludert da mitt arbeidssted STERK Helse & Trening. Førstkommende torsdag har vi hatt stengt i 2 uker og om vi kan åpne igjen, eller om det skal fortsette å være stengt har jeg forstått vil bli lagt frem av regjeringen i løpet av mandag. Personlig har jeg dessverre liten tro på at vi kommer til å åpne igjen den neste uken, men jeg krysser fingrene for nå savner jeg virkelig både jobblokaler, jobbkollegaer, medlemmer, PT-timer, gruppetimer og bare det å kunne se at man bidrar med treningsglede og mestringsfølelse hos folk in real life. Meeeeen, helsen først og retningslinjer relatert til koronaviruset er det som er førstepri nå!

Enn så lenge så holder jeg koken med hjemmetrening og jeg blir jo så utrolig glad og stolt over alle tilbakemeldingene fra folk som tester økter, og som vil ha flere tips til øvelser du kan gjøre hjemme i stua. Det motiverer jo bare meg enda mer til å fortsette med kroppsvektøvelser som gjør at du får trent både styrke og kondisjon.

Her er tips til 10 øvelser for underkropp (lår, legg og rumpe) + 10 øvelser for overkropp (rygg, skuldre, armer og kjerne). Plukk ut de øvelsene du selv vil og kjør så mange reps du kan på tidsintervaller ELLER så kan du for eksempel gjøre 10, 15 eller 20 repetisjoner og 2-4 sett totalt av samtlige øvelser. Ta eierskap til din egen trening – det finnes ikke noe fasitsvar på hva som er “riktig” eller “galt” og du kan ikke gjøre noe “feil” – det viktigste er å gjøre NOE og å ha kontinuitet.

Enjoy! 😀

 

View this post on Instagram

Hjemmetrening. Underkropp. Kroppsvektøvelser. 🔥☠️🔥😳🔥 = beina mine oppsummert etter den økta her. 1️⃣ Lave utfall bakover 2️⃣ Knebøy 1,5 reps med hopp 3️⃣ Ettbens seteløft på forhøyning x2 4️⃣ Bulgarske splittbøy 1,5 reps med hopp x2 5️⃣ Walking glute bridge 6️⃣ Pistol squat x2 7️⃣ Utfall med hopp 8️⃣ Sumo-knebøy 9️⃣ Eksplosive ettbens hipthrust x2 🔟 Ettbens tåhev x2 Jobb 30 sekunder med 15 sekunders pause på hver øvelse før du går videre til neste. Fullfør 1 runde med de ulike øvelsene (eller plukk ut de du vil gjøre), før du tar en litt lengre pause og gjenta. Kjør 2-3 runder totalt, eller flere🤷🏻‍♀️😏 #hjemmetrening #bodyweight #vgvektklubb #sterkhelse #treningsglede #shapeupnorge

A post shared by Silje Bjørnstad (@silje_bjornstad) on

Ha en sporty uke!

– Silje Bjørnstad –

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg