25 minutters fullkroppsøkt

Hei onsdag!

Jeg syntes januar gikk såååå utrolig sakte, men etter at vi kom inn i februar har tiden bare flydd avgårde. Vi er jo snart halveis i måneden allerede! 😀

Jobbdagene suser og går, og denne uka blir det mange “quick fix”-økter så her er tips til en ordentlig god og effektiv fullkroppsøkt.

Du jobber med EMOM-prinsippet som står for Every Minute On the Minute. Her skal du gjøre en ny øvelse med et visst antall repetisjoner hvert nye minutt. Blir du ferdig med repetisjonene før minuttet har gått, hviler du bare resten av tiden til neste minutt og en ny øvelse starter.

Jeg gjorde det enkelt og bestemte meg for 6 repetisjoner på hver øvelse, men kunne nok også ha gjort både 7 og 8 på samtlige øvelser for å få et litt høyere repetisjonsantall totalt på den belastningen jeg jobbet på da jeg ble “fort ferdig” med 6 reps. Uansett så handler det jo om å ikke ha på for mye vekt heller slik at man går i kjelleren halveis i økta, så tilpass vektene etter ditt utgangspunkt, nivå og dagsform.

Øvelsene jeg gjorde var markløft-variant, pushups, knebøy-variant, pullups og gående utfall.

Etter 25 minutter skal du da ha gått gjennomført 5 sett med 5 ulike øvelser 🙂 God trening!

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg