3 EMOM-CrossFit-økter på 30 min

Hei!

Har du hørt om EMOM-økter før? Dette er et begrep kjent fra CrossFit og står for Every Minute On the Minute.

Her skal du gjøre en ny øvelse med et visst antall repetisjoner hvert nye minutt. Blir du ferdig med repetisjonene før minuttet har gått, hviler du bare resten av tiden til neste minutt og en ny øvelse starter.

EMOM-økter kan være et godt alternativ for å få et høyt volum på kort tid, og du vil garantert kjenne at du jobber med både kondisjonen og muskulatur.

Det finnes ikke noe fasit-svar på hvordan en EMOM-økt skal se ut, så du kan gjerne sette opp din egen variant og sjekke om det var for lett, akkurat passe eller kanskje litt for mye av det gode 😉

Uansett så får du tips til 3 EMOM-økter du kan teste ut her – jeg blir i alle fall god og svett av disse. Tilpass belastning etter ditt eget nivå og ikke gå all-in med høyt tempo fra start! Fordel kreftene dine godt.

Økt 1)
1.minutt – 12 burpees
2. minutt – 12 knebøy med kettlebell
3.minutt – 12 box jumps
4.minutt – 12+12 utfall bak med kettlebell
5.minutt – Hvile

Økt 2)
1.minutt – 5 thrusters med stang, kettlebells eller vektskive
2.minutt – 5 pullups
3.minutt – 10+10 gående utfall med kettlebells eller manualer
4.minutt – 10 burpees
5.minutt – Hvile

Økt 3)
1.minutt – 8 box jumps
2.minutt – 8+8 hoppende utfall
3.minutt – 15 pushups
4.minutt – 15 kettlebell swings
5.minutt – Hvile

God trening!

– Silje Bjørnstad –

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg