3 enkle treningsøkter du kan gjøre hjemme

Hei torsdag!

Dagene flyr avgårde og straks er det helg igjen! Denne helgen skal jeg faktisk på hyttetur sammen med ei jeg ble kjent med gjennom PT-jobbings, og hun tar med seg sin engelsk setter, og så setter vi kursen opp mot fjellet. DET gleder jeg meg til ass! Planen er skiturer, jacuzzi og bare masse hyttekos med stressnivå 0.

I den forbindelse så tenkte jeg å tipse om tre enkle treningsøkter du kan gjøre hjemme, eller på hytta for den saks skyld! Det er jo virkelig bare fantasien som setter grenser, for det er utrolig mye du får til med kroppsvektøvelser og minimalt med utstyr.

 

ØKT 1: Fullkropp – styrkeøkt

A) Ettbeins knebøy 4 sett x 10-12 repetisjoner på hvert ben
B) Pushups 4 sett x 12-15 repetisjoner
C) Ettbens seteløft 4 sett x 12-15 repetisjoner på hver ben
D) Rygghev 4 sett x 10-12 repetisjoner
E) Bensenk (kjerneøvelse) 3 sett x 12-15 repetisjoner

ØKT 2: Styrke og kondisjon – 4 runder med 30/15-intervaller på hver øvelse:

A) Knebøy med hopp
B) American situps
C) Hoppende utfall
D) Burpees
E) Mountain climbers

ØKT 3: Styrke med stol/benk

A) Bulgarske splittknebøy 3 sett x 12-15 repetisjoner på hvert ben
B) Dips 3 sett x 15-20 repetisjoner
C) Ettbens hofteløft 3 sett x 12-15 repetisjoner på hvert ben
D) Pike pushups 3 sett x 8-10 repetisjoner
E) Sideplanke 3 sett x 30 sekunder på hver side

Her er det bare å sette på treningsmusikken og sette i gang. Du slipper å tenke og hver økt tar ikke lange tiden heller. Lykke til og god trening!

– Silje Bjørnstad –

2 kommentarer
      1. Hei! Jeg gir aldri konkrete og individuelle øvelsestips gjennom blogg når man har så konkrete spørsmål som du har uten å gjøre en screening – jeg vil heller anbefale at du tar kontakt med en behandler eller personlig trener som kan se på deg og dine bevegelser for å sette opp et best mulig program tilpasset deg, din kropp og dine utfordringer. Bor du i Oslo-området er du hjertelig velkommen til STERK Helse hvor jeg arbeider – så kan vi sammen finne ut hva du bør fokusere på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg