5 middager med dessert – under 500 kcal

Hei og hopp!

Jeg storkoser meg sånn når jeg kan kombinere journalistjobben med ernæringsutdannelsen og kokkelering på kjøkkenet – og nettopp det gjør jeg i artikkelen «5 middager med dessert til under 500 kcal» som nå er publisert på vektklubb.no.

Her finner du både vegetarmiddager, middag med kylling, med fisk og biff – som alle også inkluderer en søt avslutning, og hele måltidet er på under 500 kcal.

 

Husk at jeg i dette formatet skriver til målgruppen til vektklubb.no. Jeg oppfordrer ikke til at man skal telle kalorier eller bruke kalorier som mål for om et måltid er «bra» eller «dårlig». Jeg heier på matglede og matvare-kvalitet. Samtidig er det ingen hemmelighet at utviklingen av overvekt og fedme er økende, noe som har negative konsekvenser både på blant annet individnivå, den generelle folkehelsen og samfunnsøkonomien.

For mange som har som mål om å gå ned i vekt, være vektstabil eller rett og slett bare vil vite mer om hvor mye energi ulik mat inneholder, kan dermed det å bli mer bevisst på kcal-innhold bidra til større forståelse og motivasjon for å ta smartere valg. Det er nå en gang slik at nøkkelen til en vellykket vektnedgang er å få kontroll over hva og hvor mye du spiser.

Så, med artikkelen jeg refererer til i dette innlegget vil jeg hovedsakelig få frem at med smarte ingredienser kan du spise deg god og mett med både middag og dessert uten at måltidet blir en uplanlagt kaloribombe. Dropp ja- og nei-mat, og fokuser på alt det digge du faktisk bør spise fremfor å fokusere på alt du «bør holde deg unna». Med riktige ingredienser kan du få solide porsjonsmengder som bidrar med mye næring og masse god smak uten at man overskrider «kalori-budsjettet».

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg