Akkurat det man trenger nå!

Nemlig rykende ferskt lesestoff man kan dykke nedi for å få noe annet enn korona-situasjonen å tenke på for en liten stund. Samtidig som man kanskje får ny inspirasjon og motivasjon til å teste ut noe nytt, være seg en matrett, treningsprogram, mental-trening-verktøy, strikkeoppskrift og så videre. Uansett så er det nok mange som setter stor pris på en liten time-out med et ordentlig blad eller avis i hendene, og at informasjonen man får ikke bare kommer gjennom TV-skjermen eller nettavis-artikler.

Denne uken kom det en ny utgave av favorittbladet Shape Up i postkassa mi og selv om jeg sikkert er inhabil her, siden jeg leverer stoff til dette magasinet, så må jeg likevel si at her er det så innmari mye bra stoff!!! I tillegg får du med et ekstra treningsbilag på 48 sider – og her er det mange program og øvelser du kan inkludere i hjemmetreningen din.

Ellers så må jeg jo minne om STERKs sine live-stream-økter som du finner på Facebook. Her har du muligheten til å være med oss instruktører på en live-treningsøkt fra stua di, og det er helt gratis og tilgjengelig når det enn måtte passe deg. Øktene som streames blir nemlig liggende ute på fb-siden slik at du kan gjennomføre økta med oss når og hvor som helst. Vi jobber stort sett med kroppsvektøvelser og kan friste med både egne senior-timer, tabata-økter, boot camp, yoga og kjerne. I tillegg har dyktige PT-kollega Anette “Friminutt” for barn som passer perfekt for å aktivisere de små med morsom lek og bevegelse.

I går, tirsdag, ble det lagt frem at tiltakene som ble iverksatt torsdag 12.mars forlenges i første omgang frem til 13.april. Det er både forståelig med tanke på den situasjonen vi faktisk er i, men selvfølgelig også veldig vondt og kjipt fordi jeg savner PT-jobben min SÅ ENORMT og treningssentre vil, som mye annet, må fortsette å ha stengt  Likevel så er det den nasjonale dugnaden som nå er viktigst av alt, og så gjelder det å tenke positivt til tross for en veldig rar periode.

Her er 8 ting jeg setter ekstra stor pris på akkurat nå:
– Mer tid til å bevege meg utendørs i skog og mark. Frisk luft og vårstemning i skogen blir aldri feil!
– Mindre forurensning og reduserte klimagassutslipp.
– Jeg kan prioritere den søvnen kroppen min trenger hver natt, noe som bidrar til at jeg er mer uthvilt hver eneste dag. (Kan ikke huske sist gang jeg hadde på alarm og kroppen min våkner av sæ sjæl rundt 8 hver dag nå)
– Jeg kan ha en stressfri og lang frokost uten å måtte skynde meg til noe sted.
– Jeg har alltid vært takknemlig og satt så stor pris på at jeg bor i Norge, men de siste ukene har virkelig minnet meg på hvor heldig man er som kan si man bor i det landet her.
– Jeg har aldri hatt så ren leilighet og ryddig klesskap som nå, hehe.
– Jeg sparer penger på take-away-kaffe, bomring, kollektivtrafikk, ute-lunsjer og mye annet som kan kategoriseres som “unødvendig impulskjøp”.
– Sosiale medier har aldri funket bedre til å nettopp være sosial enn som nå. Jeg har så mange fantastiske herlige venner og familie som ALLTID er der via SnapChat, Facebook og FaceTime.

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg