Altså, hvor skal jeg begynne?!

Ja, det er lenge siden jeg har blogget (igjen), og ja, jeg har mine grunner.

Skrur man tiden et par uker tilbake så var jeg i påskeferie-modus og koste meg maks med hytteliv, skiturer i fjellet, vovser og minimal skjermtid. Første delen av påskeuken hadde jeg hjemmekontor og på helligdagene gikk turen til fjells. Jeg hadde rett og slett en superdeilig påske hvor jeg virkelig fikk ladet batteriene.

Se dette innlegget på Instagram

Et innlegg delt av Silje Bjørnstad (@silje_bjornstad)

Etter påsken startet jeg opp i en 80 prosent stilling i kommunikasjonsbyrået jeg har jobbet deltid hos de siste to årene. Det betyr at dette er min nye hovedjobb og min nye jobbstilling er “Head of content” hos Goodwill Kommunikasjon & Strategi.

Tidligere i år tok jeg nemlig avgjørelsen om å avslutte som PT på treningssenteret STERK grunnet koronasituasjonen som har skapt mye utrygghet for min del, både når det gjelder økonomi og forutsigbarhet. Dette er et valg jeg har tenkt lenge på og det er ikke noe som plutselig ble bestemt over natta. Når jeg i tillegg hadde muligheten til å øke min stilling i kommunikasjonsbyrået så sa magefølelsen at dette er det som er riktig for meg å gå for akkurat nå. MEN det betyr ikke at jeg bare har lagt fra meg trenerjobben eller instruktørrollen. Denne businessen tar jeg med meg videre inn i enkeltpersonsforetaket mitt slik at når verden tillater det, så har jeg veldig lyst til å arrangere for eksempel “Pop-up-Bootcamps”, være med på treningseventer og treningsreiser, tilby utendørs-timer osv. Ellers fortsetter jeg også som normalt med mine faste frilansoppdrag jeg har for VG Vektklubb og treningsmagasinet Shape Up.

Men det var ikke bare jobbhverdagen som har endret seg. I skrivende stund er jeg faktisk i isolasjon i min egen leilighet på grunn av påvist koronasykdom. Det vil i første omgang si 10 dager i isolasjon (det er ikke det samme som karantene for de som måtte tro det…), og det betyr at jeg ikke kan gå ut på tur, handle selv i butikk og så videre. Jeg har rett og slett ikke lov til å forlate hjemmet. Når det gjelder symptomer og formen så kan jeg virkelig ikke klage. Jeg har per dags dato ikke hatt mange symptomer og jeg føler meg heller ikke syk, slik at jeg jobber som normalt fra hjemmekontoret og holder meg ellers gående med tredemølla mi, lufteturer på balkongen, podcaster, telefonsamtaler og husarbeid. Jeg merker ikke noen typiske influensasymptomer, energinivået og formen er så og si helt normalt, ikke feber, ikke tungpusthet etc. Det eneste jeg har merket er bittelitt trykk i hodet og i øynene et par dager og nå har jeg totalt mistet både lukt- og smakssans. Med andre ord; enn så lenge går det veldig bra med meg og jeg er heller ikke bekymret for min egen del, men jeg har selvfølgelig full forståelse og full respekt for at dette er en sykdom man ikke skal bagatellisere. Uansett så gjør jeg naturligvis det jeg har fått beskjed om og holder meg innestengt frem til isolasjonsperioden er over. Humøret og kreativiteten er i alle fall på topp, til tross for kjedelige omstendigheter.

Se dette innlegget på Instagram

Et innlegg delt av Silje Bjørnstad (@silje_bjornstad)

Så, ja, det var en liten update herfra. 🙂