Den sunne snacksen jeg aldri går lei

Oh yes, jeg snakker om de klassiske frukt-og-grønt-stavene med dipp. Dette er et så enkelt og så smakfullt alternativ når du har lyst på noe digg, samtidig som du vil øke inntaket av frukt og grønnsaker – dette er jo noe de fleste av oss bare har godt av å spise mer av, både barn og voksne.

I tillegg blir jeg så glad av å spise fargerik mat jeg vet gir kroppen min mye god næring. Og så er det en ypperlig måte for å unngå å kaste frukt/grønt eller rømmeboksen som har stått i kjøleskapet siden forrige tacofredag.

Alt du trenger er noen grønnsaker og/eller frukt, litt dippmix (eller lag selv med ulike krydder/hvitløk/chili), og rømme eller kesam. Vaniljekesam eller fruktkesam smaker perfekt med litt søtere frukter og grønnsaker når du kjenner på søtsuget, og gjerne vil ha noe som er både sunt, godt og søtt.

Tips til frukt og grønnsaker:
Paprika
Agurk
Gulrot
Kålrot
Minimais
Epler
Pære
Stangselleri
Sukkererter
Bær
Mango
Appelsin
Reddiker
Melon

Enjoy!

– Silje Bjørnstad –

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg