Det er så verdt det

For første gang skulle jeg i år kjøre elbil opp til hytta i Trysil. Det er ikke noen utfordring hvis man har en elbil med en relativ lang rekkevidde, men min elbil er av den typiske “kort-distanse-bil”-sorten, slik at det å kjøre opp til fjells og langt inn i skogen med flere titalls kilometer mellom hver ladestasjon ikke er det mest optimale – spesielt ikke for ei som har rekkeviddeangst 😉 MEN med god planlegging og tålmodighet så funker det meste, og ladestasjoner har det jo blitt flere og flere av slik at det å reise på langtur faktisk ikke trenger å være helt uaktuelt med den elbilen jeg cruiser rundt i, og selv om årets tur til og fra påskefjellet tok 1,5 time lenger tid enn det som det pleier å gjøre, så er det så utrolig verdt det! Og jeg er så takknemlig for at de ladestasjonene funker når man kommer frem og har typ 18 kilometer igjen å kjøre på batteriet. I tillegg er det faktisk ganske digg å slippe å betale for bompenger og bensin, og ikke minst å kunne kjøre miljøvennlig. For fy søren for noen drømmedager jeg har hatt på hytta sammen med vovser, mamma, pappa og storebror, samt kule hyttenaboer!

 

Det har vært supervarmt og deilig i påskesola ute på hytteterrasen og med ski på beina ute i skisporet – vi har kost oss med masse god mat, godteri, spill, quiz og latter, og jeg har virkelig fått både sovet ut og slappet ordentlig av disse dagene. Da er det verdt å bruke 1,5 time ekstra på kjøring begge veier for å si det sånn. For min del så bruker jeg ladepausene til å strekke på beina og gå tur, spise noe mat eller bare trekke litt frisk luft, så egentlig er det faktisk bare fint med noen pauser fra bilkjøringen. Men ja, det gjelder å ikke ha det travelt, for plutselig er det kø på ladestasjonene eller man kommer et sted hvor kun 1 av 4 ladere fungerer, det viktigste er at man kommer frem til slutt.

Jeg satser på det ikke blir lenge til neste gang jeg tar turen opp til hytta, for her snakker vi påfyll av energi og naturterapi ass. Nå vet jeg hvert fall at man kommer frem med elbilen 😀 I helgen er det tilbake til jobb for min del, kombinert med en del admin-jobbing hjemmefra og ikke minst flytte-pakke-prosjekt. Fortsatt god påske!

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg