Dette er min kjappe favoritt-middag i hverdagen

Hei!

Tidligere denne uken fikk jeg et spørsmål fra VG Vektklubb om hva som er min favoritthverdagsmiddag som gjerne er både enkel og sunn.

Jeg er faktisk et veldig lite kresen på middagene mine i hverdagen, rett og slett fordi jeg som regel er skrubbsulten når jeg kommer hjem fra PT-jobb på kvelden, slik at jeg trenger noe som er kjapt og enkelt. Ofte blir det da lompepizza som jeg slenger inn i mikrobølgeovnen – jeg blir aldri lei og kan spise dette flere dager på rad. Derfor ble dette også mitt tips i denne artikkelen til VG Vektklubb: Vektklubb-ekspertenes raske hverdagsmiddager.

– Dette er en pizzavariant som ikke sprenger kaloribudsjettet og som er kjemperaskt å lage i en travel hverdag, forteller mat- og treningsekspert i Vektklubb, Silje Bjørnstad..

– Det smaker supertgodt og kan varieres i det uendelige. I tillegg er det perfekt for å bruke opp rester av grønnsaker, ostebiter, kjøtt og lignende.

Du trenger:
2-3 lomper som pizzabunn
Tomatsaus, hermetiserte tomater eller sukkerfri ketchup
Ønsket pizzafyll
Ost
Oregano

Slik gjør du det: Bruk 2-3 lomper som pizzabunn. Ha på litt tomatsaus, hermetiserte tomater eller sukkerfri ketchup som pizzasaus og legg på ønsket fyll før du topper med ost og krydrer med oregano.

Stek lompepizzaen på et stekebrett med bakepapir i ovn på 180-190 grader i cirka 10 minutter til osten er smeltet. Du kan også prøve ekspressvarianten der du har lompene på en tallerken og inn i mikrobølgeovnen i cirka 1,5-2 minutter.

Tips:

• Bruk magre kjøttprodukter som karbonadedeig, skinke og kylling fremfor fete pølser,
kjøttboller og pepperoni.

• Deilige pizzagrønnsaker som jeg er glad i er blant annet løk, sjampinjong, paprika, men her velger du selvfølgelig selv dine egne favoritter.

• Jeg er opptatt av å spise nok grønnsaker i løpet av en dag og derfor spiser jeg også litt grønt ved siden av pizzamåltidet. Dette kan være alt fra en grønn salat, noen kokte brokkolibuketter eller så knasker jeg på 1-2 gulrøtter.

Enjoy!

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg