En bra treningsuke avsluttes med hviledag

Hei søndag!
Ah, i dag er det total hviledag for min del, på alle mulige måter. Etter en meget god treningsuke og arbeidsuke er det digg å bare senke ned i sofaen og kose meg med mine guilty pleasures innen TV-verdenen som for tiden er “Første Date” og “Boligjakten”. Sammen med en boks Ben&Jerry-is Cookie Dough så klart.

Ikke frister det noe særlig å gå ut heller, med det været som er nå. Her bøtter det ned vekselsvis med regn og snø, og det kan bli meget spennende å se hva slags føre man våkner opp til i morgen hvis det blir minusgrader i natt. Ellers så er jeg veldig klar for vår og bare veier jeg altså, så plussgradene og snøsmeltingen må bare fortsette for min del.

Noen høydepunkter fra denne treningsuken er spontan pers i knebøy med 105 kg og ny pers i benkpress med 63,5 kg. Spontan i denne sammenheng betyr at jeg ikke hadde tenkt å teste maks eller har hatt noen spesiell oppkjøring for noe maksløft, men styrken er bra for tiden og når dagsformen er på topp så gønner jeg på. Det er jo ingen hemmelighet at det er tunge, få reps som er det jeg er størst fan av. Det er faktisk cirka ett år siden jeg tok ny pers i disse øvelsene her, og ikke er det drastisk store økninger heller, men det er uansett digg å kjenne at man i alle fall ikke blir noe svakere eller redd for tunge løft selv om man blir eldre :p

Neste helg er det endelig klart for Shape Up Convention og jeg skal som tidligere nevnt holde to minibands-økter, en økt med fokus på sprint-intervaller samt et foredrag med tittelen “Slik lager du ditt eget styrkeprogram”. Jeg gleder meg skikkelig – det er alltid topp stemning og et høyt energinivå med masse treningsglede på slike eventer 😀

Kanskje vi ses 🙂

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg