En vanlig jobbdag høsten 2019

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen; jeg er så utrolig takknemlig for å kunne ha en arbeidshverdag som jeg i stor grad kan styre selv som inkluderer variasjon og ulike arbeidsoppgaver.

Når jeg får spørsmålet “hva jobber du med?” så er den korte versjonen at jeg arbeider som frilansjournalist, ernæringsrådgiver og personlig trener. Den mer detaljerte versjonen får du her:

– Jeg arbeider som frilansjournalist og leverer månedlige saker til VG Vektklubb, Shape Up og Akademiet for Personlig Trening. I tillegg kan det være at jeg har noen enkeltoppdrag for andre magasiner eller lignende. Disse artiklene prioriterer jeg å jobbe med på fredager som er fast hjemmekontor-dag for meg.

– På STERK Helse og Trening arbeider jeg som personlig trener og gruppetreningsinstruktør, i tillegg til at jeg har et par faste bedriftstimer i uka.

– I mai i år startet jeg som innholdsprodusent og skribent i kommunikasjonsbyrået Goodwill Kommunikasjon og Strategi hvor jeg har en 40 prosent stilling, noe som tilsvarer to arbeidsdager i uka:
“Silje har flere års erfaring som journalist og innholdsprodusent på både nett og i printformat. Hun har en bachelorgrad i medier og kommunikasjon, og arbeider som frilansjournalist og webredaktør ved siden av jobben i Goodwill. Silje er opptatt å produsere engasjerende og informativt innhold – både i media og på sosiale medier.”

Her skriver jeg hovedsakelig artikler og content for ulike små og store bedrifter, men det er også arbeidsdager som innebærer å være på eventer, møter, seminarer og lignende. På disse arbeidsdagene jobber jeg som oftest på kontoret i Oslo sentrum, men jeg har også mulighet for å arbeide hjemmefra når det passer best.

– Jeg arbeider også som innholdsprodusent og webredaktør for Bedretrent.no, et nettsted som driftes av Proteinfabrikken.no. Denne jobben består hovedsakelig av produsering og redigering av artikler.

– I løpet av året blir det også gjerne noen eventer som for eksempel Shape Up Weekend, Klubben.no og treningsreiser i samarbeid med Jomfrureiser.

Med andre ord: en variert arbeidshverdag med ulike utfordringer som bidrar til at jeg får brukt de ulike utdannelse jeg har innen både medier og kommunikasjon, trening og ernæring. Det kan kanskje høres mye ut, men jeg forsøker jo å periodisere ukene og månedene mine på en slik måte at det blir en jevn og passende arbeidsmengde i løpet av året, selv om det selvfølgelig er perioder hvor det er mer å gjøre og motsatt.

Så en typisk arbeidsuke for meg kan se slik ut:
Mandag: Goodwill-kontoret 9-16. PT-time 16:30-17:30. Gruppetime (fast): 18:00-19:00. PT-timer: 19:00-21:00.
Tirsdag: Bedriftstime: 13:00. PT-timer 16:00-21:00 (men jeg skal forsøke å kutte ned på kveldsjobbingen på tirsdager).
Onsdag: Goodwill-kontoret 9-16. PT-time 16:30-17:30. Gruppetimer (fast): 18:00 – 20:00.
Torsdag: PT-timer: 14:00-16:00. Bedriftstime: 16:00-17:00. PT-time: 17:00-18:00
Fredag: Hjemmekontor

Og innimellom disse noenlunde faste tidspunktene er jeg jo tilgjengelig på mail hvor jeg kanskje svarer på noen medie-henvendelser, online coaching og andre jobbrelaterte ting, lager presentasjoner for foredrag jeg skal holde, ordner treningsprogrammer til PT-kunder, planlegger gruppetimer og så videre.

Ja, det blir et par lange arbeidsdager i løpet av uka, men til gjengjeld så har jeg jo da hjemmekontor på fredager som i praksis betyr at jeg kan ta med meg laptopen hvor som helst – noe som er meget gunstig hvis man skal reise bort eller lignende. I tillegg så er det utrolig deilig å ha et par dager i uken hvor jeg slipper å måtte stå opp altfor tidlig og stresse i kollektivtrafikken, men i stedet starte dagen med en lang frokost, frisk luft og gåtur i skogen, lett husarbeid hvis det trengs, ta en venne-lunsj og så videre.

So far, so good.

Ha en herlig mandag!

– Silje Bjørnstad –

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg