Fargerik, sunn og deilig taco-tallerken

Taco kan varieres i det uendelige og mange har selvfølgelig sine favoritter når det gjelder hva slags ingredienser som er et “must” å ha med i taco-middagen.

Jeg for min del er en av dem som elsker ananas i både taco og på pizza, og jeg vet også at mango gjør seg godt som taco-ingrediens hvis du er som meg og liker smaken av søtt.

Her er en taco-favoritt som blir som en salat – en fargerik og sunn variant du fint kan kose deg med både på hverdager og i helger. Denne fargerike tallerkenen byr på masse deilige vitaminer, mettende protein (hovedsakelig fra kylling) og sunt fett (hovedsakelig fra avokado) samtidig som det metter godt.

Jeg pleier å steke oppskjærte biter av kyllingfilet sammen med strimlet løk og tilsette tacokrydder. Som taco-grønnsaker er mine must agurk, paprika, mais, ananas og gjerne avokado. Ost er selvfølgelig også med.

Ikke tar det lang tid å lage heller og lager du en litt større porsjon så har du også lunsj klart til neste dag.

Enjoy!

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg