Ferdig med 2020 – klar for 2021

Godt nytt år! Her har juleferien vært helt magisk med avslappende og kjærlige dager med familie og venner, og nå føler jeg meg skikkelig gira og klar for 2021. Og det med det nyeste Shape Up i hendene!

Selv bidrar jeg med artikler om treningsklokker, livsstilssak og intervju med turjenta Ingrid Andrea, samt en ny runde med Fem på insta og På kjøkkenbenken til @middagfor25kr (Marie Thrane).

Når det gjelder året som har gått så har 2020 har vært et annerledes år på mange måter på grunn av korona. For min del har det likevel vært et veldig fint og tankefullt år som gjør at jeg setter enda større pris på å bo i Norge med de mulighetene det faktisk gir oss. Så har det jo også kommet en god del positive ting med denne “annerledes-hverdagen” som vi kanskje ikke hadde tenkt over eller fått nytte av uten korona. Vi har tross alt blitt mye flinkere til å vaske hender og være mer bevisst på hygienevaner. En rekke matvarer har i perioder blitt satt ned i pris av dagligvarekjedene som en del av sine koronatiltak. Mange har fått en hverdag med mindre stress på grunn av hjemmekontor-jobbings som blant annet bidrar til at man sparer tid på å reise/stresse hit og dit. Mange har fått tilbrakt mer tid med familien, og mange har også tilbrakt mer tid ute i naturen og opplevd hvor mye positivt dette gir kropp og sinn. Mange har opplevd hvor mye bra Norge har å by på som ferieland med spektakulær natur og turområder. Vi har vist en dugnadsånd hvor vi hjelper hverandre uansett hvor og hvem det er snakk om. Flere har fått øynene opp for hvor mye man faktisk kan få til med hjemmetrening og ikke minst hvor tidseffektivt denne treningsformen er. Det er mindre forurensning og færre ulykker på grunn av mindre trafikk og lavere reiseaktivitet. Bare for å nevne noe!

Selv om ulike jobbprosjekter og PT-jobbings for min del har blitt påvirket av pandemien, så har jeg likevel fått gjort og opplevd så innmari mye gøy og bra jobbmessig i året som har gått – noe som jeg er meget takknemlig for. I tillegg har jeg kjent på viktigheten av sosial omgang med venner, kollegaer og familie, og ikke minst hvor deilig det er for meg å være ute i naturen og å få frisk luft – jeg er faktisk helt avhengig av å kunne bevege meg utendørs for å kunne fungere optimalt, både fysisk og psykisk. Det gir meg så uendelig mye påfyll, både mentalt og energimessig fysisk sett! I tillegg har jeg fått meg en ny hobby i løpet av året som har fått, nemlig å pusle puslespill! Jeg har fått helt dilla og kan bli sittende i mange timer når jeg først setter meg ned for å koble sammen brikker.

Uansett; jeg er takknemlig for 2020 og de erfaringene og opplevelsene det har gitt meg, på godt og vondt. Og samtidig er jeg klar for 2021 – jeg er klar for å lage meg et nytt, godt og sporty år!

– Silje Bjørnstad –

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg