Ferietrening: Yes or No?

Vel, svaret på det spørsmålet er vel ikke så overraskende YES fra meg. Og det er flere grunner til det. Det å opprettholde gode treningsrutiner i ferien vil skape kontinuitet og dermed gjøre det enklere å komme tilbake igjen til de gode vanene også etter ferien. Men det viktigste for min del er følelsen jeg får av å trene og når jeg i tillegg har ferie som oftest innebærer bedre søvn, mindre stress og så videre, ja så føles treningsøktene bare enda bedre ut!

Her er et innlegg på instagram jeg nylig publiserte om nettopp ferietrening:

View this post on Instagram

10 KROPPSVEKTØVELSER du kan teste ut i sommer: (flere av disse er gjerne tyngre enn man tror når det blir 10-15 reps, prøv sjæl😇) : 1️⃣Eksplosive bulgarske splittbøy 2️⃣Burpees (forever hat-elsk-øvelse) 3️⃣Sideplanke med benløft 4️⃣Hopp fremover på ett ben 5️⃣Hand release push-ups med supermann-rygghev 6️⃣Ettbens hipthrust 7️⃣Dips 8️⃣Hoppende utfall 9️⃣Pushups med føttene på forhøyning 🔟Gående planke 😎TIPS TIL FERIETRENING: 🌸Ja, ferie er til å for å slappe av og hente seg inn igjen, men det betyr ikke nødvendigvis at man bare skal slenge seg ned i x antall uker og droppe å bevege på seg. Faktisk så vil fysisk aktivitet bidra til nettopp mer overskudd, lavere stressnivåer i kroppen og generelt at du føler deg så innmari mye bedre, både fysisk og mentalt. Så du er ikke koko selv om du sier at du vil trene i ferien. Ser noen rart på deg, ja, så hva så? Du vet hva du får igjen for det, og du vet at dette er noe du gjør for deg og din helse. 🌸Gjør det enkelt og ikke overkomplisert. Du er ikke avhengig av noe ekstra utstyr eller noe treningssenter for å få en skikkelig effektiv treningsøkt. Og det å bare en gå tur er også bevegelse! 🌸Alt er bedre enn ingenting. 🌸Se etter muligheter der du er. Du kommer innmari langt med kroppsvekttrening! 🌸Prøv deg frem på nye varianter av øvelser du kjenner godt ved å for eksempel utfordre ved å være enten mer eksplosiv eller seigere i en bevegelse. 🌸Ha det gøy! Tør å finn frem den lekne siden av deg når du først beveger på kroppen! Når var det sist du egentlig prøvde å hinke eller hoppe langt fremover eller så høyt du bare kan? Eller lek deg i trær og heng i greiner – dette er faktisk ypperlig trening for blant annet grepet ditt 💪🏻🌲🤸🏻‍♂️ #personligtrener #shapeupnorge #liveterbestute #bodyweighttraining #vgvektklubb

A post shared by Silje Bjørnstad (@silje_bjornstad) on

Forresten, jeg vet det går lenge mellom hvert blogginnlegg, men det er bevisst og flere grunner til det.

Jeg har først og fremst hatt en superduper travel uke som innebærer både jobbing på laptop, men også mye aktivitet utenfor heimen, og da er det ikke blogging og tasting på laptopen som står øverst på prioriteringslisten når jeg først har hatt fri. Jeg vil generelt geller ikke bruke for mye tid på å henge på sosiale medier hvis jeg ikke føler jeg har noe kult innhold å komme med. Jeg gidder ikke å publisere noe, bare for å “være aktiv”. Målet med mine sosiale flater er nettopp å kunne inspirere og motivere, og det er ikke alle dager jeg har noe vettugt å komme med, så da er jeg heller stille 😉 Dette er nok ekstra tydelig når det nærmer seg ferie, og i ferier for den saks skyld.

Du vet: Jeg logger AV laptop og mobil for å logge PÅ livet. 

Ha en strålende helg!

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg