Hjelp

er det jeg tenker når jeg ser over kalenderen og timeplanen min for de neste ukene. Folk snakker om påskeferie, fri og røde dager i mai, mens det jeg ser er følgende:
– En eviglang to-do-liste i forbindelse med flytting: organisere flyttevask, begynne å pakke, overtakelse av ny bolig og alt som hører med der (LES: pakking, rydding, flytting, papirer i orden med alt fra lån, pantedokumenter, forsikringer osv), flyttemelding etc), levering av gammel bolig og alt som hører med, demontering av alarmsystemer og en helt del andre småting som må være på plass.

– JOBB, JOBB OG MERE JOBB: Jeg starter i ny jobb 29.april hos et kommunikasjonsbyrå som innholdsprodusent hvor jeg skal begynne å jobbe to faste dager i uken, og 7.mai-14.mai reiser jeg på treningsreise i samarbeid med JomfruReiser (kun TO ledige plasser igjen – bli med ved å trykke på linken her.), og jeg skal selvfølgelig fortsette som vanlig på STERK Helse hvor jeg arbeider som personlig trener, gruppetreningsinstruktør og ernæringsrådgiver. I tillegg til dette så har jeg faste oppdrag som frilanser som selvfølgelig skal leveres innen deadline, og jeg er webredaktør for en nettside som skal holdes oppdatert og interessant. På grunn av treningsreisen så må jeg få gjort unna en hel del før og etter, pluss at program for denne uken også må spikres før avreise. Så ja; jeg beklager på forhånd at jeg ikke kommer til å være supersosial de neste ukene for å si det sånn, men guess what; jeg ELSKER å ha mye å gjøre og det er så sjukt digg å kjenne at jeg også takler mange baller i luften når jeg først setter i gang så mange ulike prosjekter. Jeg er en kontrollfreak uten like og jeg “jobber best under press”, så jeg puster med magen, tar en dag om gangen og priser meg lykkelig for at jeg kan styre jobbhverdagen som jeg vil. Ja, det kan være realtivt mye i noen perioder, men så vet jeg også at jeg i andre perioder kan starte dagen med en rolig frokost og gåtur i skogen mens andre sitter i kø i rushtrafikken eller er benket foran en datamaskin 8-16, eller ta meg fri en fredag eller mandag for å få en langweekend.

– ALT SOM KOMMER I TILLEGG: Dette er ting som ikke stresser meg på noen som helst måte, men ting som på et eller annet tidspunkt må gjøres, og som derfor må klemmes inn i timeplanen, være seg skifting av bildekk, selge møbler på finn.no, kjøpe hvitevarer til ny leilighet og så videre.

Så ja; når folk gleder seg til å ta det med ro i påskeferien, sove lenge på røde mai-dager og ta seg langweekend-ferie i pinsen så kommer jeg til å bare skru på jobbemodus kombinert med flyttemodus 24/7 de neste ukene, men vit da at “stressa-Silje” ikke nødvendigvis er noe negativt. Jeg bobler over av kreativitet og energi for tiden, og har det veldig bra, så jeg er bare så sjukt takknemlig for at ting bare har falt på plass, mer eller mindre helt av seg selv i det siste. Jeg får faktisk klump i halsen av tanken. Jeg stolte på magefølelsen og gjorde det slutt etter et nesten 7 års langt kjæresteforhold som jeg nok ubevisst lenge hadde kjent på faktisk var over, huset ble solgt etter første visning, jeg kuppa en leilighet jeg VILLE ha før fellesvisning og denne flytteprosessen overlapper perfekt med overtakelse, jeg fikk plutselig et fristende jobbtilbud jeg ikke kunne si nei til, jeg får lov til å hjelpe folk med trening og kosthold som PT og ernæringsrådgiver på verdens beste helsehus og treningssenter med verdens fineste kollegaer (dette er virkelig en så fin og takknemlig jobb!), jeg får arrangere treningsreiser, jeg har nettopp blitt spurt om jeg vil være med som instruktør på Shape Up Convention til Stavanger i september og jeg har så mange bra folk rundt meg som gjør at hver dag blir fylt med latter, takknemlighet, smil og generell god stemning.

Så selv om det nå er og kommer til å bli supertravle uker så vit at jeg STORKOSER meg og er evig takknemlig for at det er som det er. Jeg vet jeg er heldig.

 

– Silje Bjørnstad –

3 kommentarer
    1. Kjenner på mye av det samme som deg om dagen med 40% jobb, innspurt på masteren, jobbsøking og at man ivareta både hjem, relasjoner og egen helse! Men alt går for en periode, når man ser at ting løser seg og veit at det blir bedre. Stå på Silje! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg